سردار حجازی از قبل از انقلاب تا امروز در همه صحنه‌های مبارزه حاضر بود
کد خبر: 3965871
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
قالیباف در نطق پیش از دستور:

سردار حجازی از قبل از انقلاب تا امروز در همه صحنه‌های مبارزه حاضر بود

رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود با تسلیت شهادت سردار حجازی گفت: ایشان از قبل از انقلاب، دوران دفاع مقدس، دوران پیشرفت و سازماندهی کشور و بحث مقاومت در همه صحنه‌ها حضور داشتند و یک دهه نیز در کنار سردار سلیمانی در بحث مقاومت و نیروی قدس سپاه تلاش کردند.

محمدباقر قالیباف

به گزارش ایکنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز، سه شنبه 31 فروردین، با اشاره به شرایط کرونایی کشور گفت: در شرایط سختی به سر می بریم و اکثر قریب به اتفاق شهرها و شهرستانها شرایط قرمز دارند. اولاً از دولت محترم می‌خواهیم که در بحث کنترل، قرنطینه‌ها و محدودیت‌ها دستگاه‌های ذی‌ربط تلاش بیشتری انجام دهند تا بتوانیم این روند صعودی را متوقف و انشالله کاهش دهیم.

وی افزود: از مردم عزیز و از اقشار مختلف می خواهیم برای سلامتی خودشان و جامعه به این امر توجه داشته باشند. شرایط سخت اقتصادی را هم متوجه هستیم و همه توان مجلس و دولت این است که حمایت‌های لازم را در این شرایط از اقشار مختلف که به خاطر تعطیلی‌ها آسیب می‌بینند داشته باشیم.

قالیباف اظهار کرد: بر همین اساس هم ما در مجلس شورای اسلامی پیش قدم شدیم که بعضی از تجمعات مانند کمیسیون‌های تخصصی را که اگر بخواهد طبق روال با رعایت همه آیین‌نامه‌های بهداشتی، سخت است، را تعطیل کنیم.

رئیس مجلس با اشاره به اخبار رسانه‌ها مبنی بر تعطیلی مجلس در هفته آینده بیان کرد: مجلس هیچ وقت تعطیل نیست و ما در هفته آینده به خاطر شرایط کرونایی دو روز جلسه علنی را برگزار نمی‌کنیم ولی نمایندگان اینجا هستند و به استان‌ها نمی‌روند چون در استان‌ها هم شرایط کرونایی است. مخصوصا من اعلام می‌کنم هیئت رئیسه کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، اقتصادی، صنایع، انرژی و بهداشت و درمان حتماً در این شرایط کشور در رابطه با مسائل بازار، هسته‌ای، بورس و کرونا فعالیت‌های خود را ادامه دهند ولی جلسات کمیسیون‌ها و صحن علنی را در هفته آینده که به صورت رسمی و با حضور همه باشد، نداریم.

وی گفت: البته اگر شرایط به نحوی باشد که ما صحن علنی را تشکیل دهیم این کار را انجام می‌دهیم و طبق روال هفته بعد آن که همزمان با ایام قدر است دوستان به حوزه‌های انتخابیه خود سر خواهند زد.

قالیباف در ادامه با تسلیت و تعزیت شهادت سردار سرافراز حجازی به ملت عزیز ایران، فرمانده معظم کل قوا و خانواده این شهید عزیز، گفت: من از سال 1362 از نزدیک با این شهید آشنا بودم. ایشان فردی بسیار متدین و انقلابی بودند و از قبل از انقلاب مبارزه کرد و با آغاز پیروزی انقلاب به سپاه وارد شد و در تمام دوران دفاع مقدس در جبهه و جنگ حضور داشتند.

وی ادامه داد: پس از دفاع مقدس و در دهه 70 در شکل‌گیری نیروی مقاومت بسیج، چه زمانی که رئیس ستاد بودند چه زمانی که جانشین نیرو بودند و چه زمانی که فرماندهی نیروی مقاومت بودند، انصافا این سازمان بسیج امروز را در بعد از دوران دفاع مقدس مدیون زحمات این عزیز هستیم.

رئیس مجلس اظهار کرد: بعد ایشان این توفیق را پیدا کردند که در حوادث مربوط به مدافعان حرم و ورود به نیروی قدس در کنار سردار سرافراز، شهید سلیمانی، باشند و یک دهه هم در آنجا تلاش کردند و این توفیقی است که کسی از قبل از انقلاب، دوران دفاع مقدس، دوران پیشرفت و سازماندهی کشور و بحث مقاومت حضور داشتند. متأسفانه این دوست عزیز و ارزشمند را از دست دادیم و امروز هم پیکر این عزیز در اصفهان تشییع می‌شود. همین جا هم به مردم شهیدپرور و ولایتمدار اصفهان عرض تسلیت و تعزیت دارم.

انتهای پیام
captcha