ابراز نگرانی سازمان ملل از ادامه درگیری‌های اسرائیل با فلسطینیان / انتقاد از جنایت‌های ضد بشری رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3967458
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

ابراز نگرانی سازمان ملل از ادامه درگیری‌های اسرائیل با فلسطینیان / انتقاد از جنایت‌های ضد بشری رژیم صهیونیستی

دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی شدید نسبت به افزایش درگیری‌ها در قدس و نوار غزه، از اسرائیل و فلسطینیان خواست تا در این زمینه خویشتنداری کنند. در عین حال سازمان دیدبان حقوق بشر، اسرائیل را به اتخاذ سیاست‌های تبعیض نژادی و بدرفتاری با فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی متهم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، فرحان حق، جانشین سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، روز دوشنبه در گفت‌وگوی مطبوعاتی که در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، به سخنان خبرنگاران درباره موضع دبیرکل سازمان ملل نسبت به تنش‌های نوار غزه و درگیری‌های اخیر فلسطینیان و نظامیان اسرائیل در قدس پاسخ داد و اعلام کرد که آنتونیو گوترش از طرفین می‌خواهد که در این زمینه خویشتنداری داشته باشند.
 
وی افزود: ما در دفتر دبیرکل سازمان ملل، در این زمینه سخنان روز شنبه «تور وینسلند» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل را برای ایجاد صلح در خاورمیانه که درباره افزایش درگیری‌ها در قدس و نوار غزه ابراز نگرانی شدید کرده بود و از دو طرف خواستار جلوگیری از تنش‌ها شده بود، تکرار می‌کنیم.
 
فرحان حق افزود: وینسلند در حال انجام اقداماتی برای آرام‌سازی این تنش‌ها است و با مسئولان اسرائیلی دیدار کرده است. روز سه‌شنبه نیز برای برگزاری مذاکراتی، به اردن و مصر سفر خواهد کرد.
 
پایگاه خبری عبری‌زبان «واللا» دیروز دوشنبه اعلام کرد که اسرائیل با ارسال نامه‌ای به جنبش حماس از طریق تور وینسلند، نماینده سازمان ملل متحد، هشدار داده است که در صورت ادامه شلیک موشک از سوی نوار غزه، پاسخ نظامی گسترده‌ای به فلسطینیان خواهد داد.
 
رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه به بهانه شلیک موشک از سوی نوار غزه، ساحل دریای غزه را به طور کامل به روی ماهیگیران مسدود کرد.
 
مرز بین غزه و رژیم صهیونیستی از روز جمعه شاهد تنش‌های بسیار بوده است و فلسطینیان نوار غزه چندین موشک به شهرک‌های صهیونیستی اطراف این منطقه شلیک کردند.
 
گروه‌های مقاومت فلسطینی نسبت به ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها به ساکنان شهر قدس که از چند روز پیش شاهد درگیری‌های گسترده میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست است، هشدار دادند.

انتقاد از جنایت‌های ضدبشری رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر سازمان دید‌بان حقوق بشر، امروز(سه‌شنبه)، اسرائیل را به اتخاذ سیاست‌های تبعیض نژادی و بدرفتاری با فلسطینیان و اقلیت عرب در سرزمین اشغالی که تا حد جنایت‌های ضد بشری پیش رفته است، متهم کرد.

این سازمان که در نیویورک مستقر است، گزارشی در ۲۱۳ صفحه منتشر کرد که در آن گفته شده است، اسرائیل را با آفریقای جنوبی در دوره تبعیض نژادی مقایسه نمی‌کند، بلکه دقیقاً همان اقدامات و سیاست‌هایی را ارزیابی می‌کند که نمود تبعیض نژادی هستند و قانون بین‌المللی آن را به این عنوان می‌شناسد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر را رد کرده و آن را غیر معقول و جعلی خوانده است و این سازمان را به اتخاذ برنامه‌های ضد اسرائیلی و تلاش چندساله برای تحریم اسرائیل متهم کرد.

انتهای پیام
captcha