برگزاری نمایشگاه محصولات قرآنی در اوگاندا
کد خبر: 3967803
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

برگزاری نمایشگاه محصولات قرآنی در اوگاندا

رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا به مناسبت ماه رمضان نمایشگاه محصولات قرآنی در این مرکز برگزار کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، انواع قرآن‌های چاپی با ترجمه‌های انگلیسی به ویژه ترجمه طاهره صفارزاده، ترجمه‌های فرانسوی، چینی و لوگاندایی، كتاب‌های دینی در زمینه‌های مختلف صنايع دستی، قلم قرآنی لئونو، قبله نما، کاشی‌ها و تابلوهای مزين به آيات قرآن کریم، روايات و پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) از آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه است.

در بخشی از نمایشگاه نیز تصاويری از اماكن متبركه، تصاویری از امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، کتاب کلیدهای فهم زبان قرآن و كتاب‌های تفسير نمونه، المیزان و معین، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، كتاب‌های دعای کمیل و توسل به زبان لوگاندا به نمایش درآمده‌ است.

همچنین در این نمایشگاه نرم‌افزارهای قرآنی از جمله روش‌های آموزشی برای یادگیری و حفظ قرآن مجید به كودكان، آموزش روخوانی قرآن كريم، کتاب‌های دین و زندگی، کتاب داستان راستان به زبان لوگاندا، کتاب ایران؛ مهد همزیستی مسالمت‌آمیز، بروشور ایران‌شناسی و کتاب‌هایی از امام خمينی(ره)، امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و شهيد مطهری در معرض دید عموم قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش، مجموعه کتاب‌های هشت جلدی «حدیقة الآیات» برای کودکان، نوجوانان و جوانان به منظور رنگ‌آمیزی تصاویر مندرج در ذیل آیات قرآن کریم که موجب تقویت قوه تخیل قرآنی آن‌ها خواهد شد، پر بازدیدترین بخش نمایشگاه قرآنی رایزنی فرهنگی کشورمان در کامپالا است.

اوچانا فرانسیس، رئیس دانشکده کنتیم وابسته به دانشگاه ماکرره، سکیب زیوا، مسئول انجمن اسلامی و امام جمعه دانشگاه بین‌المللی متروپلیتنت به همراه تعدادی دانشجو، اعضای انجمن پژوهشی جوانان اوگاندا، شخصیت‌های دینی، علمی و فرهنگی از شهرستان آرووا واقع در شمال اوگاندا، برخی ایرانیان مقیم در کامپالا و اعضای سازمان‌های فعال در اوگاندا از این نمایشگاه دیدن کردند.

انتهای پیام
captcha