انتشار «سیره امام کاظم(ع) در بیانات رهبری» در رسانه‌های اوگاندا
کد خبر: 3988927
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶

انتشار «سیره امام کاظم(ع) در بیانات رهبری» در رسانه‌های اوگاندا

به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در کامپالا، فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره زندگی امام کاظم(ع) در رسانه‌های اوگاندا منتشر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برگرفته از کتاب انسان 250 ساله و کلیپ صوتی معظم له راجع به زندگی امام کاظم(ع) در رسانه‌ها و کانال‌های خبری، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اوگاندا به زبان انگلیسی منتشر شد.

همچنین، رایزنی فرهنگی کشورمان در کامپالا بیانات مقام معظم رهبری را به نشانی الکترونیکی شخصیت‌های فرهنگی و علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) در اوگاندا ارسال کرد.

فرازی از بیانات امام خامنه‌ای(مدظله العالی) مندرج در رسانه‌های خبری اوگاندا بدین شرح است: «در زندگی خصوصی موسی‌بن‌جعفر، مطلب برای نزدیکان آن حضرت روشن بود. هیچ کس از نزدیکان و خواص اصحاب آن حضرت نبود که نداند موسی‌بن‌جعفر برای چه تلاش می‌کند. امام موسی‌بن‌جعفر در اظهارات و اشارات خود و کارهای روزمره‌ای که انجام می‌داد، این را به دیگران نشان می‌داد. حتی در محل سکونت، اتاق مخصوصی که موسی‌بن‌جعفر در آن می‌نشستند؛ راوی که از نزدیکان امام هست می‌گوید «وارد شدم، دیدم در اتاق امام موسی‌بن‌جعفر سه چیز است: یک لباس خشن (به تعبیر امروز ما لباس جنگ) این لباس را موسی‌بن‌جعفر به صورت یک چیز سمبلیک آن‌جا گذاشته بودند. بعد شمشیری که از سقف یا از دیوار آویخته بودند و  مصحف و یک قرآن». ببینید چه چیز سمبلیک و در اتاق خصوصی حضرت هست که جز اصحاب خاص ایشان کسی به آن اتاق دسترسی ندارد. شمشیری هست که نشان می‌دهد هدف، جهاد است. لباس رزمی است که نشان از زندگی جهادی و انقلابی است و قرآنی هست که نشان می‌دهد هدف، این است؛ می‌خواهیم با این وسایل به زندگی قرآن برسیم و این سختی‌ها را هم تحمل کنیم.

انتهای پیام
captcha