صنعاء: تلاش شورای امنیت برای ایجاد آتش‌بس بدون رفع محاصره یمن بی‌فایده است
کد خبر: 3969180
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

صنعاء: تلاش شورای امنیت برای ایجاد آتش‌بس بدون رفع محاصره یمن بی‌فایده است

جنبش انصار الله یمن به شورای امنیت هشدار داد که هر گونه تلاش آن برای پایان دادن به جنگ بدون اینکه به رفع محاصره همه جانبه این کشور منجر شود، بی‌فایده خواهد بود.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری المسیره، جنبش انصارالله در یمن تأكید كرد كه هر گونه اقدام جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال یمن غیرقابل تحقق خواهد بود مگر اینکه در وهله نخست منافع یمن را تأمین كند.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره کننده یمن در واکنش به اخبار حاکی از تلاش شورای امنیت برای صدور قطعنامه جدیدی به منظور پایان دادن به جنگ در یمن در یک پیام توئیتری گفت: آنها در مورد نبردی جزیی(نبرد مأرب) صحبت می‌کنند و کل کشور یمن را که تحت محاصره است، رها کرده‌اند.

او تأکید کرد: با حذف درگیری نظامی مشکلی حل نمی‌شود، بلکه اوضاع وخیم‌تر می‌شود و (این قضیه) برای دستیابی به صلح مفید نیست، بلکه جنگ را طولانی‌تر می‌کند.

عبدالسلام گفت: هرگونه فعالیت جدید شورای امنیت به جز آنچه كه اول از همه منافع یمن را تأمین كند، قابل دستیابی نخواهد بود و مردم یمن برای کسانی که به حق آنها برای امنیت، صلح و حاكمیت احترام نمی‌گذارند، اهمیتی قائل نیستند.

طی سه ماه اخیر که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پیشروی‌های خوبی در استان مأرب پایگاه تروریست‌های تکفیری در این کشور داشته‌اند، شورای امنیت تحت فشار عربستان و آمریکا خواستار توقف درگیری‌ها شده است، اما هیچ گاه به خواسته یمنی‌ها برای رفع همزمان محاصره همه جانبه علیه یمن با توقف درگیری‌ها توجهی نشده است.

انتهای پیام
captcha