تمام فلسطینیان باید به سرزمین خود بازگردند
کد خبر: 3969274
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
در دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف تأکید شد؛

تمام فلسطینیان باید به سرزمین خود بازگردند

سخنرانان در دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف، با تأکید بر حمایت همه مسلمانان از فلسطینیان، آزادی قدس و بازگرداندن فلسطین به همه فلسطینیان را خواستار شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف، مولانا شیخ انیس الرحمن قاسمی، نایب رییس آل آندیا ملی کونسل و رئیس سابق امارات شرعیه سراسر هند در کنگره بین‌المللی قدس شریف، حقیقت و اهمیت قدس را به خاطر مسجدالاقصی دانست و گفت: قدس جزء ایمان و عقیده ما ھست؛ همانطور که مسجدالاقصی در قرآن به صورت واضح و روشن متعلق به ھمه مسلمانان جھان دانسته شده است.

وی با استناد به آیه «سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ؛ پاک و منزه است خدائی که در مبارک شبی بنده خود محمد صلی الله علیه وسلم را از مسجد الحرام به مسجد اقصی که پیرامونش را مبارک و پر نعمت ساختیم سیر داد تا آیات خود را به او بنماید که به حقیقت شنوا و بیناست» ابراز داشت: ھمانطور که مکه ام القری است که آن را  بلد الامین گفته می‌شود،  سرزمین فلسطین ھم از بلد الامین کمتر نیست در سرزمین فلسطین ذخائر معنوی و مادی زیادی وجود دارد.

تمام فلسطینیان باید به سرزمین خود بازگردند

وی تصریح کرد: برای حفظ سرزمین فلسطین باید قیام کنیم تا نصرت الھی  حاصل شود و این قیام بدون اتحاد ممکن نیست؛ انقلابی اسلامی ایران برای مظلومین،  ستمدیده‌ھا و مردم فلسطین زحمات زیادی کشیده است و خیلی تلاش می کند و برای آزادی بیت المقدس ھمه ساله در آخر جمعه ماه رمضان المبارک راھپیمائی می‌کنند و واقعا در این خصوص خیلی زحمت می‌کشند و مردم مظلوم فلسطین را ھمه جانبه حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: برای بدست آوردن سرزمین فلسطین و آزادی بیت‌المقدس لازم است مسلمان با ھم اتحاد داشته باشند و سعی و تلاش کنند که این پیروزی نصیب ساکنان اصلی فلسطین بشود که ان شاء الله مردم فلسطین در آن ساکن شوند و همه مسلمان‌ها در آن سرزمین مقدس نماز بخوانند و از ثمرات مادی و معنوی آن استفاده نمایند این کار خداپسندانه مظلومین را خوشحال می‌کند و دشمنان را بیرون کرده خوار و رسوا می‌کند.

 

روز قدس سیلی ملت فلسطین به صورت دشمنان است

 

دکتر سهیل اسعد، استاد دانشگاه و فعال رسانه‌ای هم در کنگره بین‌المللی قدس شریف ابتکار امام خمینی(ره) را در نام‌گذاری روز قدس ستود و این روز را سیلی ملت فلسطین به صورت دشمنان دانست.

این استاد دانشگاه ادامه داد: روز قدس روز احیای مسئله فلسطین است که به عنوان قبله اول مسلمین بوده است؛ این روز یک روز جهانی است روزی که ساکنان این جهان به دنبال عدالت هستند؛ در این روز بحث از عرب و غیر عرب نیست فلسطین به‌عنوان یکی از ملت‌های مقاوم در برابر بی‌عدالتی و ظلم است.

باید تمام فلسطینیان به سرزمین خود برگردند/ آماده

وی روز قدس را جلوه‌ای از همراهی مردم جهان با فلسطین توصیف کرد و اظهار داشت: همه جهانیان در این روز نشان می‌دهند که فلسطین هنوز در وجدان انسان‌های آزاد جهان زنده است.

این فعال رسانه‌ای حمایت واقعی از مردم فلسطین را خواستار شد و افزود: مردم فلسطین باید بدانند که در مبارزه تنها نیستند؛ حمایت ما از آنها تنها معنوی نیست بلکه حمایت در عرصه‌های نظامی، فرهنگی، علمی و حتی تجاری است.

وی ادامه داد: برای اینکه فلسطین یک کشور مستقل باشد باید تمام فلسطینیان به سرزمین خود برگردند و بدون اختلافات مذهبی در آن ساکن شوند؛ زیرا مسئله فلسطین، مذهبی نیست فلسطین آزاد اجازه می‌دهد که یهودی، مسیحی و مسلمان در کنار هم در صلح و آرامش زندگی کنند؛ این درخواست همه مردم فلسطین است درخواست همه کسانی که معتقدند فلسطین مهمترین موضوع  و مسئله روز است.

 

علت اصلی و اساسی همه مشکلات منطقه اسرائیل است

 

قدیر آکاراس، دیگر سخنران این نشست اظهار داشت: به مناسبت روز بین‌المللی قدس در کل جهان اسلام، همه قلب‌ها در جبهه مقاومت قرار گرفته و به بيت المقدس و فلسطین رو آورده است؛ لذا پرچم شکوهمند مقاومت را به سراسر جهان حمل می‌کنند و قاطعانه به آن امیدوار هستند.

تمام فلسطینیان باید به سرزمین خود بازگردند

وی با بیان این که در جنگ جهانی دوم هم غالبان و هم مغلوبان تلاش کردند اهداف و محاسبات زیادی در مورد خاورمیانه و جغرافیای اسلام انجام دهند تا آن را تحت سلطه و سلطنت خود در بیاورند، افزود: در همین راستا رژیم‌صهیونیستی را در این منطقه وارد کرده و همچون خنجری به قلب مسلمانان فرود آوردند و علت اصلی و اساسی همه مشکلات از آن روز تا به امروز اسرائیل است.

این فعال مذهبی و رسانه‌ای تصریح کرد: دلیل واقعی ناامنی منطقه، فقر در آن، وجود درگیری‌های مختلف بین نژادها و فرقه‌ها در منطقه و حتی گاهی اوقات وقوع جنگ در آن، وجود منحوس و مشرور اسرائیل در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: از خداوند متعال می‌خواهم در این ماه مبارک رمضان، آزادی قدس را برای مسلمانان به ارمغان بیاورد و آرزو دارم روزی پرچم اسلام و آزادی بر فلسطین حاکم شود و مسلمانان بتوانند در قدس نماز بگذارند.

انتهای پیام
captcha