شور و شوق مسلمانان اتریش در برگزاری آداب ماه رمضان
کد خبر: 3970176
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵

شور و شوق مسلمانان اتریش در برگزاری آداب ماه رمضان

 مسلمانان اتریش، با وجود دلتنگی برای برگزاری آداب جمعی ماه رمضان و نگرانی از شیوع بیماری کرونا، با شور و شوق مراسم ماه رمضان را برگزار می‌کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی،اگرچه پس از تغییراتی که در قانون اسلامی اتریش در سال 2015 انجام شد و برخی از حقوق مسلمانان را محدود و اسلام‌ستیزی را افزایش داد اما حدود 00 هزار مسلمان از ریشه‌های مختلف قومی و نژادی با تعداد زیادی از نهادها و سازمان‌های دینی خود به زندگی در این کشور ادامه می‌دهند.

مسلمانان اتریش که دومین ماه رمضان را در بحبوحه بیماری همه‌گیر کرونا می‌گذرانند،  خوشحال هستند که مساجد برای عبادت باز هستند و می‌توانند با رعایت اصول بهداشتی از جمله پوشیدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و قوانین بهداشتی، نمازهای مخصوص این ماه را به جماعت بخوانند.

آنها برای برگزای آداب خاص ماه رمضان آنگونه که قبلا در زادگاه خود تجربه می‌کردند، دلتنگ هستند.

عبدالرحمن یاپیجی، مسئول مسجد انجمن‌های فرهنگی ترکی اسلامی می‌گوید که به دلیل همه‌گیری نمی‌توان این ماه پربرکت را به روش مطلوب درک کرد. وی افزود: قبل از همه‌گیری در اتریش، سفرههای افطاری در مساجد برپا می‌شد، اما امسال بسته‌های افطاری از قبل آماده شده بین نیازمندان توزیع شد.

وی افزود: ما سعی داریم تا جایی که می‌توانیم در مورد روزه‌داری که یکی از آداب اساسی اسلام است، برای خواهران و برادران اتریشی خود توضیح دهیم. ما به آنها می‌گوییم که روزه فقط گرسنه ماندن نیست بلکه با روزه‌داری ما از خدای خود قدردانی معنوی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا دستورات او را عملی کنیم.

حسن ذی‌العابدین، از فروشندگان بازار محلی در وین می‌گوید که او غذاهایی مانند لحمجون را در فروشگاه خود می‌فروشد. وی گفت که مشتریان عرب‌تبار، ترک و اتریشی دارد.

شاهین تکینر که حدود 35 سال است یک نانوایی و شیرینی فروشی را اداره می‌کند، می‌گوید ماه رمضان خوب بوده است و او انواع و اقسام دسر و نان را برای افطار و سحری درست می‌کند.

تکینر افزود که غذاهای مخصوص ماه رمضان مورد توجه اتریشی‌ها قرار گرفته است. آنها معمولاً سوال می‌کنند كه آیا می‌توانند این غذاها را بعد از ماه رمضان پیدا كنند یا خیر و ما به آنها می‌گوییم كه فقط در این ماه می‌توانند این غذاها را پیدا كنند زیرا غذاهایی مثل گولاچ و پیتا غذاهای مخصوص ماه مبارک هستند.

انتهای پیام
captcha