فیلم | «نِگِل»؛ مأمن یکی از قدیمی‌ترین قرآن‌های جهان
کد خبر: 3970756
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

فیلم | «نِگِل»؛ مأمن یکی از قدیمی‌ترین قرآن‌های جهان

یکی از قدیمی‌تربن قرآن‌های جهان قرآنی است که در صدر اسلام به دستور عثمان بن عفوان، خلیفه سوم مسلمانان بر روی پوست نگاشته شده و در «نِگِل» یکی از روستاهای کردستان نگهداری می‌شود.

فیلم | «نِگِل»؛ مأمن یکی از قدیمی‌ترین قرآن‌های جهانبه گزارش ایکنا به نقل از فطرس مدیا، این قرآن حدود هزار سال پیش به وسیله چوپانی در روستای «نِگِل» در 65 کیلومتری جاده سنندج ـ‌ مریوان در استان کردستان یافت شد.

آنچه به روستای نگل جلوه‌ای روحانی و مقدس بخشیده، وجود این قرآن بسیار زیبا با خط کوفی و تزئینات آب‌ طلا بر روی پوست آهو و متعلق به صدر اسلام است.

طبق بررسی‌های انجام شده این قرآن یکی از قرآن‌هایی است که در صدر اسلام به دستور عثمان بن عفوان نگاشته و برای چهار اقلیم مسلمان‌نشین جهان ارسال شد و بنا بر روایات اهل سنت این قرآن به وسیله عبدالله بن عمر به این محل آورده شد و به همین دلیل این مسجد را مسجد «عبدالله بن عمر» نامگذاری کردند.

از دوران کشف این قرآن، این کلام‌الله چندین بار به سرقت رفته است؛ اما خوشبختانه با کشف قرآن و بازگشت آن به محل اصلی تا امروز این قرآن در این مسجد حفظ و نگهداری شده که زیارتگاه مردم بومی است.

انتهای پیام
captcha