درخواست اردوغان از محافل بین‌المللی برای توقف حملات اسرائیل
کد خبر: 3971512
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

درخواست اردوغان از محافل بین‌المللی برای توقف حملات اسرائیل

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از تمام دولت‌ها، نهادها و ارگان‌های بین‌المللی فارغ از هرگونه اعتقاد، نژاد و باور خواست تا برای جلوگیری از حملات اسرائیل دست به کار شوند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، بعدازظهر امروز، 24 اردیبهشت‌ماه، در اظهاراتی تصریح کرد که آنکارا از ظلم تل‌آویو علیه کودکان و زنان فلسطینی اندوهگین و خشمگین است.
 
وی افزود: از رژیم تروریستی اسرائیل، که زورش به انسان‌های بی‌گناه و مظلوم و زنان بیچاره می‌رسد، متاسف و خشمگین هستیم. موضع ترکیه در این خصوص اصولی است.

اردوغان با اشاره به این که مخالفت با اقدامات متجاوزانه اسرائیل در شهرهای فلسطین و قدس وظیفه ناموسی تمام بشریت است، گفت: کسانی که با سکوت یا حمایت آشکار در خونریزی‌ها و بی‌حرمتی‌های اسرائيل سهیم هستند، باید بدانند که روزی نوبت آنها نیز خواهد رسید.

رئیس‌جمهور ترکیه اظهار کرد: با همان شور و شوقی که دیروز از تلاش‌های آذربایجان برای آزادسازی قره‌باغ کوهستانی و سرزمین‌های اشغالی حمایت کردیم، امروز نیز در برابر ظلم در قدس و سایر شهرهای فلسطین اقدام می‌کنیم.

اردوغان گفت: اسرائیل با تلاش برای غارت شهر قدس که برای مسلمانان، مسیحیان و یهودیان مقدس است، تمامی مرزها را رد کرده است.

وی اضافه کرد: اگر سازمان همکاری اسلامی فورا رویکرد ملموس و موثری درباره حملات اسرائیل اتخاذ نکند، منکر موجودیت خود خواهد شد.

اردوغان در ادامه از تمام دولت‌ها، نهادها و ارگان‌های بین‌المللی فارغ از هرگونه اعتقاد، نژاد و باور خواست تا برای جلوگیری از حملات اسرائیل دست به کار شوند.

رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: شورای امنیت سازمان ملل متحد باید در چارچوب تصمیمات اتخاذ شده در مجمع عمومی اقدامات لازم برای تامین صلح و آرامش در قدس را انجام دهد.

وی در پایان گفت: اگر ما سریعا جلوی تجاوزات اسرائیل در فلسطین و به ویژه در قدس را نگیریم، فردا همه خود را در هدف این ذهنیت وحشیانه خواهند دید.
انتهای پیام
captcha