خنثی کردن فرسایشی شدن مبارزات علیه صهیونیست ها با پیگیری راهبرد «فَاستَقِم كَما أُمِرتَ»
کد خبر: 3971752
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
حجت‌الاسلام تویسرکانی بیان کرد:

خنثی کردن فرسایشی شدن مبارزات علیه صهیونیست ها با پیگیری راهبرد «فَاستَقِم كَما أُمِرتَ»

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج راهکار صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در مقابل جریان حق را فرسایشی کردن مبارزات در میدان و دیپلماسی خواند و گفت: جریان حق و مقاومت با در پی گرفتن راهبرد «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ» این شگرد را خنثی کرده و فرسایشی شدن مبارزات علیه صهیونیست‌ها نه تنها ملت مظلوم فلسطین را ناامید و خسته نکرده بلکه آنها را روز به روز قوی‌تر و مصمم تر کرده و امروز صهیونیست‌ها به مرز فروپاشی درونی رسانده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج، در گفت وکو با ایکنا درباره توانمندتر شدن فلسطینیان و جبهه مقاومت فلسطینی در طی سال های طولانی مبارزه با رژیم صهیونیستی گفت: یکی از شگردها و ترفندهای آمریکایی ها و صهیونیست ها فرسایشی کردن مبارزات است و این ترفند را هم در دیپلماسی و هم در میدان به کار می برند تا طرف مقابل را سرخورده، ناامید و خسته کرده و به اهداف و امتیازات مدنظر خود برسند.

راهبرد جریان مقاومت در مقابل رویکرد فرسایشی شدن مبارزات

وی درباره رویکرد مقابله با این ترفند گفت: جریان حق و مقاومت با تأسی به قرآن و در پی گرفتن راهبرد «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ» این شگرد را خنثی و بی اثر کرده است. به عبارتی فرسایشی و طولانی شدن مبارزات علیه صهیونیست ها نه تنها ملت مظلوم فلسطین را ناامید و خسته نکرده بلکه آنها را روز به روز قوی تر و مصمم تر کرده و با عزمی راسخ در پی تحقق حداکثری آرمان های خود هستند و این صهیونیست ها هستند که امروز در مرز فروپاشی درونی هستند.

تویسرکانی اظهار کرد: به همین دلیل برخلاف تمام تحلیلگران مسائل بین المللی فلسطینی ها نسبت به گذشته در همه عرصه ها؛ نه فقط حوزه دفاعی و موشکی، قوی تر شده اند و در ابعاد دیگر اداره جامعه نیز توانمندی خود را نشان داده اند و با تداوم این روند صهیونیست ها چاره ای جز تسلیم شدن در برابر چنین اراده ای ندارند و دیر یا زود اراده و خواست مردم فلسطین بر جریان شیطانی صهیونیستی غلبه پیدا می کند.

رژیم صهیونیستی؛ نماد تعبیر قرآنی «کف روی آب»

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج درباره نشانه های بروز فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی با تشدید درگیری ها میان ساکنان سرزمین های اشغالی گفت: قرآن کریم وقتی جریان حق و باطل را توصیف می کند حق را حقیقت آب و مایه زندگی و باطل را «کف روی آب» معرفی می کند و در آیه 17 سوره رعد خداوند چنین می فرماید: «أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِهَا فَاحْتَمَلَ السَّيْلُ زَبَدًا رَابِيًا وَمِمَّا يُوقِدُونَ عَلَيْهِ فِي النَّارِ ابْتِغَاءَ حِلْيَةٍ أَوْ مَتَاعٍ زَبَدٌ مِثْلُهُ كَذَٰلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَالْبَاطِلَ ۚ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفَاءً وَأَمَّا مَا يَنْفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ كَذَٰلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ» (خداوند از آسمان آبی فرستاد؛ و از هر درّه و رودخانه‌ای به اندازه آنها سیلابی جاری شد؛ سپس سیل بر روی خود کفی حمل کرد؛ و از آنچه (در کوره‌ها،) برای به دست آوردن زینت آلات یا وسایل زندگی، آتش روی آن روشن می‌کنند نیز کفهایی مانند آن به وجود می‌آید -خداوند، حق و باطل را چنین مثل می‌زند!- امّا کفها به بیرون پرتاب می‌شوند، ولی آنچه به مردم سود می‌رساند در زمین می‌ماند؛ خداوند اینچنین مثال می‌زند!)

وی افزود: اینکه باطل، کف روی آب معرفی شده به این معناست که باطل تنها نمود دارد و این ویژگی صهیونیست ها و آمریکایی هاست که نمود دارند اما عمق ندارند. این حقیقتی است که مردم دنیا باید متوجه شوند که البته در این روزها مردم دنیا متوجه این وضعیت رژیم صهیونیستی شده اند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج اظهار کرد: انقلاب اسلامی ثابت کرد که رژیم طاغوت همان کف روی آب است و فقط نمود و ظاهری از قدرت دارد. اگر فلسطینیان و کل امت اسلامی متحد شوند قطعا این نمود خیالی متلاشی شود و حق به مثابه رود حقیقی ظاهر می شود و انشالله به زودی این نمود و قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی متلاشی می شود.

تویسرکانی تصریح کرد: اتفاقا گسترش درگیری ها در داخل سرزمین های اشغالی بیش از پیش نشان می دهد که این رژیم نامشروع همان «خانه عنکبوت» است که در قرآن مطرح شده است. البته این شرط به تنهایی برای نابودی اسرائیل کافی نیست و شرط اصلی آن است که امت اسلامی متحد باشد، اختلافات خود را کنار بگذارند و به عبارت کلی به الزامات حق بودن خود متعهد باشند که مهمترین الزام حق بودن اتحاد و پرهیز از ایجاد دوگانگی های کاذب و اختلاف است.

چرا غربی ها به راهکار رفراندوم اشاره نمی کنند

تویسرکانی درباره تأکید چندین باره رهبر معظم انقلاب بر مسئله برگزاری «همه پرسی» در فلسطین با حضور همه فلسطینیان از هر دین، آیین و مذهبی و تداوم مقاومت با هدف وادار کردن صهیونیست ها به پذیرش این راه حل عادلانه گفت: مقام معظم رهبری نزدیک به بیست سال است که چنین راهکاری را مطرح کرده‌اند اما امپراتوری رسانه ای صهیونیستی و غربی به هیچ وجه به این راهکار اشاره نمی کنند و برای ایران هراسی بر روی مسئله نابودی اسرائیل تأکید می کنند.

وی افزود: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران راه حل مسئله فلسطین را دموکراسی، برگزاری رفراندوم و مراجعه به خواست افکار عمومی می داند که البته در نهایت تحقق این امر به محو رژیم صهیونیستی می انجامد. این راه حل مطابق معیارها و استانداردهای جهانی است و برخورد غرب با راهکار ایران به خوبی رفتار دوگانه آنها را در قبال دموکراسی نشان می دهد که آنجایی طرفدار دموکراسی هستند که به نفع آنهاست. 

انتهای پیام
captcha