نمایش قرآن‌های خطی نادر در کتابخانه «کلباء» امارات
کد خبر: 3973118
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

نمایش قرآن‌های خطی نادر در کتابخانه «کلباء» امارات

40 نسخه خطی نادر از قرآن کریم در کتابخانه عمومی کلباء امارات به نمایش درآمده و در حاشیه آن کارگاهی برای آموزش کتابت سوره‌ای از قرآن کریم به شیوه نسخه‌های خطی دایر شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه الخلیج، کتابخانه عمومی کلباء در شارجه امارات نمایشگاهی از نسخه‌های خطی قرآن کریم را برگزار کرده که در آن 40 نسخه خطی به نمایش گذاشته شده است.

در نمایشگاه مذکور، تنوع مکاتب و هنرهای به کار گرفته شده در نسخه‌های خطی قرآن کریم در دوره‌های مختلف به خصوص دوره عثمانی به نمایش گذاشته شده است.

این نسخه‌های خطی متعلق به علی الحمادی، خوشنویس مطرح اماراتی است که در حاشیه نمایشگاه، کارگاهی را درباره هنر کتابت نسخه‌های خطی دایر کرده و به شرکت‌کنندگان در آن شیوه کتابت سوره‌ای از قرآن کریم به شیوه نسخه‌های خطی را آموزش می‌دهد.

الحمادی با بیان اینکه ابتکار به نمایش گذاشتن نسخه‌های تاریخی به طور کلی برای همه افراد جامعه فراهم است، از علاقه خود برای دستیابی به نسخه‌های خطی نادر از قرآن کریم و نمایش مجموعه‌های ارزشمندی از آن برای عموم با هدف برجسته‌کردن اهمیت حفظ این میراث گفت.

این خوشنویس اماراتی تصریح کرد: میراث نسخه‌های خطی جلوه‌ای روشن در تاریخ اسلام است و برپایی نمایشگاه‌هایی با این موضوع از نظر ایجاد انگیزه برای دستیابی به نسخه‌های خطی قرآن و مراقبت از این میراث و آموزش روش‌های کتابت آن حائز اهمیت است.

انتهای پیام
captcha