تجلیل مجمع قرآن شارجه از فراگیران خود در اروپا
کد خبر: 3984379
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

تجلیل مجمع قرآن شارجه از فراگیران خود در اروپا

مجمع قرآن کریم شارجه که شش ماهی است از آغاز افتتاح آن می‌گذرد برای فراگیران خود در رشته قرائت قرآن در اروپا مراسم دانش‌آموختگی برگزار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاتحاد، مجمع قرآن کریم شارجه مراسم دانش‌آموختگی سومین گروه از فراگیران خود را که مقیم اروپا هستند، برگزار کرد.

این مراسم که در زاگرب، پایتخت کرواسی برگزار شد، شامل فارغ‌التحصیلی 38 دانشجوی دختر و پسر از 28 کشور اروپایی بود که مجاز به قرائات متواتر  هستند.

دبیر کل مجمع قرآن کریم شارجه و مفتی کروات هر کدام طی نطقی در این مراسم از سلطان بن محمد القاسمی حاکم شارجه و رئیس کل مجمع قرآن کریم شارجه به خاطر تلاش‌های فراوان آنها در خدمت به قرآن کریم و اهل آن تقدیر کرد.

مجمع قرآن کریم شارجه در چهارم دی ماه سال 99 توسط امیر و حاکم شارجه افتتاح شد. این مجموعه، بزرگترین مجمع قرآن در جهان است که ۷ موزه علمی و تاریخی را در خود جای داده است  و علاوه بر آن مختص فعالیت‌ها و برنامه‌های مرتبط با قرآن کریم و گردهمایی علاقمندان و فعالان در زمینه‌های مختلف قرآنی است.

مجمع قرآن کریم شارجه در حال حاضر در 133 کشور دنیا شعبه دارد و دانشجویان خود را از اقصا نقاط جهان پذیرش می کند.

نخستین مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان مجمع قرآن کریم شارجه هم در شهر شارجه و با نظارت سلطان بن محمد القاسمی عضو شورای عالی و حاکم شارجه برگزار شده است که در آن 87  زن و مرد حافظ  قرآن کریم از شهروندان امارات و کشورهای همجوار جشن فارغ التحصیلی از این مجمع را جشن گرفتند.

دومین مراسم هم مختص قاره آفریقا بود که در نایروبی، پایتخت کنیا برگزار شد که متعلق به 73 دانشجوی زن و مرد از 41 کشور آفریقایی بود.

 

انتهای پیام
captcha