اولین جلسه سیزدهمین دوره ارتقای قاریان برگزار شد
کد خبر: 3974036
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

اولین جلسه سیزدهمین دوره ارتقای قاریان برگزار شد

اولین جلسه سیزدهمین دوره ارتقاء قاریان کشورمان روز گذشته پنجم خردادماه، به همت شورای عالی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

اولین جلسه سیزدهمین دوره ارتقاء قاریان برگزار شد

به گزارش ایکنا، اولین جلسه سیزدهمین دوره ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم، چهارشنبه ۵ خردادماه، از ساعت ١٨:٣٠ تا ٢٠:٣٠ با رعایت تدابیر بهداشتی، به صورت نیمه حضوری و مجازی و با برقراری تعامل دوسویه و برخط با قاریان شرکت کننده از طریق نرم افزار «گوگل میت»، به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار شد.

در افتتاحیه این دوره که سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن و محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی این شورا در آن حضور داشتند، سیدعلی سرابی طی سخنانی ضمن مغتنم دانستن برگزاری جلسات ارتقاء با حضور استادان مبرز قرائت و مفاهیم قرآن و با محتوای تخصصی خوبی که در این جلسات پیش بینی شده، آن را فرصت مناسبی جهت رشد قاریان سراسر کشور ارزیابی کرد و از شرکت کنندگان خواست تا با بهره‎گیری از این دوره جهت پیشرفت کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.

قائم مقام شورای عالی قرآن، در بخشی دیگری از سخنان خود از قاریان دعوت کرد تا ضمن حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری، در راستای انجام وظیفه اجتماعی خود جهت تشویق آحاد مردم برای ادای این تکلیف الهی نقش‌آفرینی کنند.

در این جلسه که با دبیری محمودرضا بیژنی اول، از قاریان پیشکسوت قرآن همراه بود، حمیدرضا مستفید و محمد عباسی از استادان و داوران بین‎المللی قرآن به ارائه نکات فنی و مفاهیمی و تحلیل قرائت قاریان پرداختند.

اولین جلسه سیزدهمین دوره ارتقاء قاریان برگزار شد

محمد موحدیان عطار و حمیدرضا نصیری از تهران و مصطفی قاسمی از مازندران، قاریانی بودند که در اولین جلسه ارتقاء حضور یافتند و آیاتی از سوره مبارکه آل عمران را از حفظ تلاوت کردند.

براساس این گزارش، تلاوت حمیدرضا نصیری با کسب نصاب لازم به عنوان «تلاوت منتخب» در اولین جلسه ارتقاء دوره سیزدهم معرفی شد.

در بخش دیگری از این جلسه، قسمت اول برنامه تصویری «آموزش تکیه های صوتی کلمات قرآن» با تدریس مهدی حسنی از اساتید کشورمان و مؤلف کتاب «میزان القرائه»، که اخیراً در شورای عالی قرآن تولید شده است، پخش شد.

اولین جلسه سیزدهمین دوره ارتقاء قاریان برگزار شد

«جرعه ای از معرفت» برنامه دیگری است که با ایراد سخن از سوی یکی از شخصیت‌های قرآنی همراه است. میهمان این برنامه محمدصادق علمی از استادان پیشکسوت قرآن کشور بود که در ارتباط تصویری با جلسه ارتقاء به بیان نکاتی پرداخت.

وی گفت: باید خداوند متعال را شاکر باشید که شما را اهل قرآن قرار داد و این توفیق را عنایت فرمود تا صدای خدا را در این روزگار پرهیاهو به عالم منعکس کنید.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرودسی مشهد افزود: قاری عزیز ما باید توجه کند جایگاهی که در آن قرار گرفته، جایگاه رسول الله(ص) است. اگر به این امر مهم توجه کرد و آن را عمیقاً درک نمود، مشکلات و آسیب‌های ظاهری و باطنی که او را تهدید می‌کند خنثی خواهد شد.

پایان بخش این جلسه، قرائت دعای ختم قرآن به صورت ارتباط تصویری توسط ابوالفضل قدیانی از قاریان ممتاز تهران بود.

یادآور می شود، سیزدهمین دوره جلسات ارتقاء شورای عالی قرآن، روزهای چهارشنبه به صورت یک هفته در میان، دو ساعت پیش از اذان مغرب برگزار می شود و فیلم کامل جلسات با فاصله چند روز در صفحه مجازی شورا در تارنمای آپارات بارگذاری خواهد شد.

انتهای پیام
captcha