عرضه نسخه نفیس طلاکاری شده قرآن در نمایشگاه ابوظبی
کد خبر: 3974129
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

عرضه نسخه نفیس طلاکاری شده قرآن در نمایشگاه ابوظبی

یک نسخه طلاکاری شده قرآن کریم که ارزش آن بیش از نیم میلیون درهم برآورد می‌شود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ابوظبی، چشم بازدیدکنندگان را به خود خیره کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العین، یک نسخه تذهیب‌کاری شده قرآن کریم، نگاه بازدید‌کنندگان از سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ابوظبی را به خود جلب کرده است.
این نسخه ارزشمند که مربوط به قرن یازدهم است، در بخش نسخه‌های خطی و کتاب‌های کمیاب تاریخی این نمایشگاه عرضه شده است.

در این بخش، نسخه‌های خطی نادر، کتاب‌ها و نقشه‌هایی با قدمت چندین قرن در زمینه تاریخ نجوم، پزشکی، ریاضیات و کتاب‌های دینی عرضه شده که تاریخ غنی تمدن اسلامی از قرون 11 تا 19 میلادی را نشان می‌دهد.

پل استروزیل، مدیر اجرایی انتشارات آدینا گراتس اتریش، که در سال 1949 تأسیس شده، به خبرگزاری امارات گفت که مشارکت این مؤسسه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ابوظبی 2021 با هدف نمایش نسخه‌های خطی نادری است که سال‌ها در گنجینه‌های کشورهای مختلف نگهداری شده است.

وی اعلام کرد که غرفه آدینا گراتس برخی از آثار ارزشمند و کمیاب دینی و اسلامی را به نمایش می‌گذارد از جمله یک نسخه طلاکاری شده از قرآن کریم که روی کاغذ طلای 24 عیار نوشته شده است. 

به گفته وی تنها 10 نسخه از این قرآن در جهان وجود دارد و ارزش تخمینی آن بیش از 500 هزار درهم است. همچنین کتابی درباره مسیحیت که مربوط به قرن 8 است، در کنار کوچکترین کتاب در جهان با اندازه‌ای بین 2 تا 3 سانتی متر، از دیگر آثار ارائه شده از سوی این انتشارات است.

پل استروزیل با ابراز خوشحالی خود از شرکت در سی امین دوره نمایشگاه کتاب ابوظبی از سازماندهی خوب و اقدامات پیشگیرانه و توجه به حفظ سلامت و ایمنی غرفه‌داران و بازدید‌کنندگان قدردانی کرد.

سی امین دوره نمایشگاه کتاب ابوظبی با حضور بیش از 889 شرکت بین‌المللی از 46 کشور جهان در حال برگزاری است. این نمایشگاه، بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی کتاب است که از ابتدای شیوع کرونا در خاورمیانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha