تجلیل از برترین مقالات «خدمات ایرانیان به قرآن» در الجزایر
کد خبر: 3975001
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶

تجلیل از برترین مقالات «خدمات ایرانیان به قرآن» در الجزایر

برگزیدگان مسابقه مقاله‌نویسی «خدمات ایرانیان به قرآن» از سوی رایزنی فرهنگی ایران در الجزایر تجلیل شدند.

به گزارش ایکنا، به دنبال برگزاری مسابقه «خدمات ایرانیان به قرآن کریم» در ماه رمضان از سوی رایزنی فرهنگی ایران در الجزایر، محفل انس با قرآن در سفارت جمهوری اسلامی ایران در الجزیره برگزار و جوایز نفرات اول تا سوم این مسابقه به وسیله حسین مشعلچی‌زاده، سفیر ایران در الجزایر اهدا و از دو نفر دیگر از شرکت‌کنندگان در مسابقه تقدیر شد.

بنا به اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مقالات برگزیده این مسابقه شامل «اهتمام جمهوری اسلامی ایران و دانشمندان این کشور به تدبر در قرآن و فعال‌سازی آن در تمامی جوانب زندگی» نوشته خانم هناء سعاده، فعال مطبوعاتی و فرهنگی، «تهمت تحریف قرآن» نوشته خانم کامیلیا بوجلیده، استاد زبان فرانسه و «اهتمام ایرانیان به تألیف دایرةالمعارف‌های قرآنی» از یحیی عبدالواحد، دانشجوی پزشکی از دانشکده طب در استان میله می‌شود.

مقالات دیگری همچون «عرصه‌های اعجاز قرآنی و اهتمام دانشمندان ایرانی به آن» نوشته خانم نورا فرحات از دانشکده علوم شهر قسنطینه، «الامام الجرجانی و نظریة النظم فی کتابه دلائل الاعجاز» نوشته بشیر بلاح، نویسنده، مورخ، ادیب و استاد زبان فرانسه در الجزایر تقدیر شدند.

عبدالقاهر جرجانی(گرگانی)، ادیب و زبان‌شناس بزرگ ایرانی از پایه‌گذاران علم معانی و بیان شمرده می‌شود و دو کتاب اسرار البلاغة و دلائل الاعجاز او به عنوان مرجع این علم مورد استفاده دانشمندان است.

تجلیل از برترین مقالات «خدمات ایرانیان به قرآن» در الجزایر

انتهای پیام
captcha