اضافه‌شدن 17 قرآن نادر به مجمع قرآنی شارجه + عکس
کد خبر: 3976183
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱

اضافه‌شدن 17 قرآن نادر به مجمع قرآنی شارجه + عکس

مجمع قرآن کریم شارجه در امارات از اضافه‌شدن 17 قرآن نفیس و نادر به این مجمع با هدف غنای هر چه بیشتر آثار قرآنی و اسلامی این مجمع خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، این قرآن‌ها در راستای تلاش‌های مداوم مجمع قرآن شارجه به منظور دستیابی به قرآن‌های نادر و آثار نفیس اسلامی به آثار موجود در این مجمع اضافه شده و متعلق به دوره‌های مختلف بوده و با خطوط متنوع نگاشته شده است.

شیخ شیرزاد عبدالرحمن طاهر، دبیرکل مجمع قرآن کریم شارجه در این باره گفت: این مجموعه جدید از قرآن‌ها به آثار و گنجینه‌های موجود در مجمع اضافه خواهد شد و این مرکز به دلیل وجود قرآن‌ها و آثار اسلامی منحصر به فرد در موزه‌های متنوع خود، بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین مجموعه (قرآنی و اسلامی) در جهان اسلام است.

وی افزود: 17 قرآن جدیدی که به مجموعه اضافه شده است، شامل صفحاتی از قرآن یا قرآن‌های کامل متعلق به قرن‌های دوم و 13 هجری قمری است و هر قطعه از این مجموعه به دلیل ارزش دینی که دارد، خود می‌تواند یک موزه مستقل باشد.

شیخ شیرزاد عبدالرحمن طاهر همچنین تصریح کرد: این قرآن‌ها متعلق به دوره‌های اموی، مملوکی، تیموری، صفوی و عثمانی و کشورهای هند، ترکیه، چین، ایران، شمال آفریقا، مراکش و اندلس است و اندازه‌ها و حجم‌های مختلفی از کوچک، بزرگ و متوسط دارند.

وی بیان کرد: این قرآن‌ها روی پوست و با خطوط گوناگونی از جمله حجازی قدیم، کوفی ساده، نسخ، اندلسی و ثلث کتابت شده و تعدادی از آن‌ها به دست مشهورترین خوشنویسان جهان نگارش و با طلا و سنگ‌های قیمتی تذهیب و تزئین شده‌اند.

انتهای پیام
captcha