شهادت یک انقلابی دیگر بحرین در زندان آل خلیفه / الوفاق محکوم کرد
کد خبر: 3976372
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

شهادت یک انقلابی دیگر بحرین در زندان آل خلیفه / الوفاق محکوم کرد

حسین برکات، از زندانیان سیاسی انقلاب بحرین صبح امروز، 19 خرداد به شهادت رسید.

به گزارش ایکنا، حسین برکات، از زندانیان سیاسی انقلاب بحرین صبح امروز، 19 خرداد به شهادت رسید.

خانواده وی و فعالان بحرینی با انتشار این خبر حکومت بحرین را مسئول شهادت وی اعلام کردند.

در پی شیوع وسیع کرونا در زندان‌های بحرین تا کنون حداقل ۲۲۰ زندانی سیاسی به کرونا مبتلا شده‌اند که برکات یکی از آنها بود که با وخامت اوضاع سلامتش و عفونت شدید ریه و کمبود اکسیژن به کما رفته بود؛ اما با این وجود مسئولان وزارت کشور و زندان جوّ وی را حتی به طور موقت آزاد نکرده و خانواده‌اش را نیز در بی‌خبری نگه داشته بودند.

بحرینی‌ها از دیروز برای سلامت وی دست به‌دعا شده بودند که صبح امروز همسر شهید طی تماسی تلفنی از بیمارستان، از شهادت وی با خبر شد.

شهادت یک انقلابی دیگر بحرین در زندان آل خلیفه / الوفاق محکوم کرد

جمعيت ملی اسلامی الوفاق بحرین نیز در واکنش به این خبر گفت: شهادت زندانی سیاسی حسین برکات در زندان‌های رژیم بحرین در نتیجه‌ بی‌اعتنایی‌های مسئولان و تعمد آنها برای قتل شهروندان زير فشار کرونا، شرایط غیر انسانی و اوضاع بد بهداشتی است و با ممانعت مسئولان از آزادی زندانیان، ده‌ها زندانی در انتظار مرگ خویشند.

گفتنی است به تازگی زندانی سیاسی دیگری بنام عباس مال الله در اثر سهل‌انگاری عمدی و عدم رسیدگی بهداشتی در زندان جوّ بحرین به شهادت رسیده بود.

بحرین طی ماه‌های گذشته وارد وضعیت قرمز شیوع کرونا شده است و انواع جهش یافته کرونا نیز در بحرین به ثبت رسیده‌اند. افزایش تعداد قربانیان کرونا، شیوع آن در زندان‌ها و تعامل غیر انسانی با زندانیان موجبات نگرانی بیش از پیش مردم، فعالان حقوق بشری و سازمان‌های بین‌المللی را نسبت به وضعیت زندانیان سیاسی در بحرین فراهم آورده است و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط آنان شده‌اند.
آیت‌الله شیخ عیسی قاسم پیش از این به حکومت بحرین هشدار داده بود که قبل از آنکه پیکر زندانیان از زندان‌ها خارج شود، فرزندان ملت را آزاد کنند و این فاجعه انسانی در زندان‌ها را متوقف سازند که تبعات آن سنگین خواهد بود.

بحرینی‌ها طی چندین ماه گذشته به طور روزانه به خیابان‌ها آمده و در تظاهرات‌هایی خواستار آزادی فرزندانشان شدند که تا کنون حکومت بحرین تمامی درخواست‌های داخلی و بین‌المللی را بی‌پاسخ گذاشته است.

انتهای پیام
captcha