مؤسسات قرآن غرق در مشکلات مالی روزهای کرونایی
کد خبر: 3977150
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

مؤسسات قرآن غرق در مشکلات مالی روزهای کرونایی

مدیر مؤسسه قرآنی سدره المنتهی البرز با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی جذب مخاطب قرآنی بسیار سخت شده است، گفت: مؤسسات قرآنی این روزها غرق در مشکلات مالی هستند تا جایی‌ که حتی قادر به تهیه جایزه برای قرآن‌آموزان نمونه خود نیستند.

کرونا با موسسات قرآنی چه کرد؟

نرگس شکری‌پرگو، مدیر مؤسسه قرآنی سدره المنتهی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه این مؤسسه قرآنی مجوز فعالیت خود را از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گرفته است و در زمینه آموزش قرآن در رشته‌های مختلف فعالیت دارد، گفت: متأسفانه با شیوع کروناویروس فعالیت‌های حضوری مؤسسه تعطیل شده و بیشتر در بستر فضای مجازی فعالیت انجام می‌شود.

این فعال قرآنی با بیان اینکه در حال حاضر دو کلاس مجازی حفظ و روخوانی قرآن در این مؤسسه قرآنی در حال برگزاری است، افزود: کلاس‌ها برای دو گروه سنی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

شکری‌پرگو در ادامه به مشکلات این مؤسسه قرآنی اشاره کرد و گفت: نداشتن مکان مناسب و مستقل، بالا بودن رهن و اجاره‌بهای ساختمان‌ها، عدم توانایی قرآن‌آموزان برای پرداخت شهریه، آمار پایین قرآن‌آموزان و همچنین عدم حمایت مالی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از مؤسسه بخشی از مشکلات این مؤسسه است.

مدیر مؤسسه قرآن سدر المنتهی البرز اضافه کرد: یک مشکل دیگر مؤسسه این است که چون اکثر ساکنان این منطقه از قشر ضعیف جامعه هستند اولویتی ندارند که فرزندانشان را به کلاس قرآن بفرستند و اگر هم رغبت و انگیزه‌ای داشته باشند، عدم توانایی پرداخت شهریه مانع از حضور آنها در کلاس‎های آموزش قرآن می‏‌شود.

وی افزود: با توجه به فقر و محرومیت ساکنان این محله با کمیته امداد منطقه برای پرداخت شهریه قرآن‌آموزان صحبت کردیم که متأسفانه این موضوع هم نتوانست کاری از پیش ببرد و در حال حاضر این مؤسسه قرآن با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می‎‌کند.

این فعال قرآنی با بیان اینکه در حال حاضر مؤسساتی که موفق به راه‌اندازی پیش‌دبستانی قرآن زیر نظر آموزش و پرورش شده‌اند با مشکلات مالی کمتری مواجه هستند، گفت: متأسفانه مناسب نبودن مکان مؤسسه و اینکه برای راه‌اندازی پیش‌دبستانی قرآن باید چند اتاق، حیاط بزرگ و امکانات دیگر لحاظ شود، بسیاری از مؤسسات قرآنی توانایی راه‌اندازی پیش‌دبستانی را ندارند.

وی با تأکید بر اینکه باتوجه به شرایط کرونایی و عدم استقبال از کلاس‌های قرآنی جذب مخاطب قرآنی بسیار سخت شده است، اظهار کرد: مؤسسات قرآنی این روزها غرق در مشکلات مالی هستند تا جایی‌ که حتی قادر به تهیه جایزه برای قرآن‌آموزان نمونه خود نیز نیستند.

انتهای پیام
captcha