برگزاری تظاهرات برای محاکمه نتانیاهو
کد خبر: 3977511
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹

برگزاری تظاهرات برای محاکمه نتانیاهو

پس از تشکیل دولت جدید اسرائیل به رهبری نفتالی بنت، هزاران نفر در تل‌آویو و قدس با برگزاری تظاهراتی، ضمن ابراز خوشحالی از کنار رفتن نتانیاهو از قدرت، خواهان محاکمه وی به دلیل اتهامات فساد علیه او شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، دولت جدید اسرائیل به رهبری نفتالی بنت پس از گرفتن رأی اعتماد از پارلمان اقدام به برگزاری جشنی در مقر پارلمان اسرائیل (کنست) کرد. هم‌زمان هزاران نفر در تل‌آویو و قدس اشغالی به خیابان‌ها آمدند و کنار رفتن بنیامین نتانیاهو را جشن گرفتند. در سطح جهان نیز از تشکیل دولت جدید اسرائیل استقبال شد.

بنت که به همراه یائیر لاپید، رهبر حزب «آینده‌ای هست» به نوبت ریاست دولت را برعهده خواهند داشت، اعلام کرد دولت وی در راستای کاهش اختلافات در داخل اسرائیل تلاش خواهد کرد و کارهای زیادی در این راستا باید انجام دهد.

در حین برگزاری جلسه رأی اعتماد به دولت جدید اسرائیل، ده‌ها اسرائیلی در بیرون از کنست در حمایت از دولت جدید و علیه نتانیاهو به تظاهرات پرداختند.

تظاهرکنندگان با بالا بردن پرچم رژیم صهیونیستی از دولت جدید اعلام حمایت کردند و هم‌زمان با سردادن شعارهایی ضد نتانیاهو، خواهان بررسی اتهامات وی در قضایای مرتبط با فساد شدند.

در تل‌آویو نیز در میدان رابین، هزاران نفر از مخالفان نتانیاهو گرد هم آمدند و کنار رفتن وی از قدرت را جشن گرفتند. آن‌ها در طول مسیر شعارنوشته‌هایی را در دست داشتند که روی آن نوشته بود: «خداحافظ بی‌بی».

موضع حماس

در نوار غزه، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تأکید کرد که تشکیل هر دولت اسرائیل شیوه تعامل جنبش حماس با اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر را تغییر نخواهد داد و باید در برابر آن مقاومت کرد.

فوزی برهوم، سخنگوی این جنبش در بیانیه‌ای تصریح کرد که تکرار انتخابات در اسرائیل و وضعیت داخلی این کشور ناشی از عمق بحران‌های سیاسی است که رژیم صهیونیستی علاوه بر بحران‌های نظامی و امنیتی خود با آن مواجه است.

برهوم بر حرکت پیوسته این جنبش در راه تحکیم این معادله جدید تأکید کرد که خون فلسطینی و مقدسات خط قرمز حماس است و همچنین افزود که رفتار دولت جدید اسرائیل در واقع امر، شیوه تعامل حماس با اشغالگران را تعیین خواهد کرد.

از سویی جنبش حماس خواهان بسیج عمومی و گردهمایی مردم قدس، فردا و سه‌شنبه در مسجدالاقصی و محلات قدیمی شهر به منظور مقابله با اقدامات شهرک‌نشینان در راهپیمایی پرچم شد.

انتهای پیام
captcha