مقاومت ملت فلسطین برای دفاع از مقدسات صرف نظر از شکل کابینه‌ رژیم صهیونیستی ادامه دارد
کد خبر: 3977302
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
حماس و جهاد اسلامی:

مقاومت ملت فلسطین برای دفاع از مقدسات صرف نظر از شکل کابینه‌ رژیم صهیونیستی ادامه دارد

مسئولان جنبش‌های جهاد اسلامی فلسطین و حماس تأکید کردند که ماهیت رژیم صهیونیستی صرف نظر از کابینه‌های آن اشغالگری است و برای فلسطینیان خون و مقدسات خط قرمزی است که با همه اشکال مقاومت از آن دفاع خواهند کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، مسئولین جنبش‌های مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و جهاد اسلامی تأکید کردند که تغییر حکومت‌ها در رژیم صهیونیستی تأثیری بر ماهیت اشغالگری این رژیم ندارد و همچنان خون و مقدسات برای ملت فلسطین خط قرمز است.

نباید به فکر ورود به روند سازش بود

یوسف الحساینه، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی در سایه سیاست‌های خصمانه از پیش اعلام شده آن در قبال ملت ما به خصوص در حمایت بیشتر از شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و شهر قدس نوعی تهدید به تشدید تنش در منطقه است که رژیم صهیونیستی از عواقب آن در امان نخواهد بود.

الحساینه گفت: امروز فلسطینی‌ها بیش از هر زمان دیگری نیازمند تلاش برای استفاده از فرصتی هستند که نبرد سیف القدس ایجاد کرد تا با تشکیل فوری یک مرجعیت ملی از حقوق و اصول ملت فلسطین حفاظت کنند، نه اینکه دوباره حکومتی مرتبط با پیمان اسلو و سراب روند سازش تشکیل شود تا بدین ترتیب مقاومت ملت فلسطین در اراضی اشغالی تقویت شود.

این مقام جهاد اسلامی تأکید کرد: تکمیل نبرد سیف‌القدس و بهره‌برداری از دستاوردهای آن در مبارزه سیاسی محکمی نهفته است که اراده مبارزاتی ملت ما را در دستور کار دنیا اعمال کند و این امر با وحدت واقعی و بازسازی طرح ملی برای مقابله با چالش‌هایی که آرمان و ملت فلسطین با آن روبه‌روست، ممکن می‌شود.

الحساینه گفت: اکنون که ما بنیان مرحله مابعد سیف القدس را گذاشته‌ایم، امید بستن به توهم احیای روند سازش در سایه کابینه راست‌گرای افراطی نفتالی بنت قابل قبول نیست، زیرا مسیری است که عاقبت آن جز توهم و سراب نیست.

او افزود: برای همه روشن شده که ما در برابر یک دشمن صهیونیستی هستیم که کمترین ارزشی برای راه حل دو دولتی قائل نیست و درصدد خریدن وقت برای چپاول زمین‌ها و حقوق ملت و امت ماست و از همین رو نباید به او فرصت تسلط بر کرانه باختری از طریق شهرک‌سازی‌ها را داد به گونه‌ای که محله‌های عربی‌نشین قدس را بگیرند و اهالی آنجا را آواره کنند، اتفاقی که در محله‌های الشیخ جراح و بطن الهوی در سلوان جریان دارد و همچنین تلاشی که رژیم صهیونیستی برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی به کار بسته است.

سامی ابوزهری، سخنگوی حماس هم گفت: ما روی تغییر کابینه‌های رژیم اشغالگر هیچ حسابی نمی‌کنیم. همه آنها در سیاست کشتار و مصادره حقوق فلسطینی‌ها متحد هستند و سقوط نتانیاهو از پیامدهای پیروزی مقاومت در نبرد سیف القدس است.

مقاومت مسلحانه ادامه دارد

فوزی برهوم، سخنگوی دیگر حماس هم گفت: تکرار انتخابات در رژیم صهیونیستی دلیل بر عمق بحران سیاسی است که این رژیم به موازات بحران‌های نظامی و امنیتی مستمر با آن روبه‌رو ست که همگی نتیجه قدرت و تاثیر عملکرد مقاومت فلسطین و ثبات و پایداری ملت فلسطین است.

او افزود: هر کابینه‌ای که در اسرائیل روی کار آید ماهیت برخورد ما را با رژیم اشغالگر  صهیونیستی تغییر نخواهد داد، زیرا ما باید با همه اشکال مقاومت و در رأس آن مقاومت مسلحانه همه حقوق خود را بازپس بگیریم. 

سخنگوی حماس افزود: ما به تقویت معادله خون فلسطینی و مقدسات خط قرمز است، ادامه خواهیم داد، البته رفتار کابینه جدید رژیم صهیونیستی ماهیت برخورد میدانی ما با رژیم اشغالگر را تعیین خواهد کرد. 

طارق سلمی، سخنگوی رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی در فلسطین روز یکشنبه تأکید کرد که یک سیستم امنیتی و نظامی بر رژیم صهیونیستی حاکم است که تروریسم و تجاوز علیه ملت فلسطین را متوقف نمی‌کند و از همین رو امیدی به تغییر کابینه‌ها در این رژیم نیست.

وی در اظهاراتی خبری گفت: هیچ امیدی به تغییر کابینه در رژیم صهیونیستی نیست، زیرا ما با این رژیم به عنوان رژیم اشغالگر برخورد می‌کنیم.

سلمی گفت: باید برای دفاع از ملت و خاک خود و مقابله با این رژیم اشغالگر همواره آماده باشیم.

سخنگوی جهاد اسلامی گفت: کابینه صهیونیستی افراط‌گرای جدید کار خود را با حمله به قدس و اهالی آن در روز سه‌شنبه و با برپایی راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم آغاز خواهد کرد و از همین رو برای مقابله با این تجاوز و اجازه ندادن به هر گونه تعرض علیه مقدسات خواستار آماده‌باش عمومی در سراسر سرزمین‌های فلسطینی هستیم.

«اسماعیل رضوان» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز با تأکید بر اهمیت پرونده مبادله اسرا گفت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باید به مسئولیت خود در این زمینه عمل کند.

رضوان افزود: بنت بداند که پرونده مبادله اسرا هیچ ارتباطی با دیگر پرونده‌ها یعنی لغو محاصره غزه و یا بازسازی آن، ندارد. بنابراین، لازم است که به صورت جداگانه در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی باید به تمامی شروط مقاومت در پرونده مبادله اسرا پاسخ دهد.

کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) شامگاه یکشنبه برای رأی‌گیری درباره نخست‌وزیر این رژیم تشکیل جلسه داد و نفتالی بنت توانست رأی اعتماد لازم را بدست آورد و به دوران نخست‌وزیری نتانیاهو پایان دهد.

بر اساس توافق کابینه ائتلافی، لاپید و بنت هر دو در سیاست‌های کابینه حق وتو دارند و لاپید پس از دو سال به عنوان نخست‌وزیر فعالیت خواهد کرد.

کابینه ائتلافی شکننده جدید رژیم صهیونیستی از هشت حزب تشکیل شده و برای نخستین‌بار در تاریخ رژیم صهیونیستی، کابینه ائتلافی شامل حزبی است که نماینده ۲۱ درصد از اعراب ساکن در سرزمین‌های اشغالی است.

انتهای پیام
captcha