آمادگی کامل خراسان رضوی برای برگزاری انتخاباتی پرشور
کد خبر: 3977739
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶

آمادگی کامل خراسان رضوی برای برگزاری انتخاباتی پرشور

استاندار خراسان رضوی گفت: تمهیدات حداکثری برای برگزاری سالم و بدون نقص انتخابات ۱۴۰۰ در استان در حوزه‌های اجرایی و امنیتی اندیشیده شده است.

آمادگی کامل خراسان رضوی برای برگزاری انتخاباتی پرشوربه گزارش ایکنا و به‌نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی استانداری، محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی، در گفت‌وگوی زنده رادیویی با صدای خراسان رضوی با موضوع انتخابات، با اشاره به پنج هزار و ۷۳ شعبه اخذ رای در انتخابات پیش رو در استان اظهار کرد: از این تعداد ۸۲۴ شعبه سیار و مابقی ثابت است.

استاندار خراسان رضوی افزود: ۱۵ هزار صندوق اخذ رای نیز بین فرمانداری‌ها توزیع شده و پنج هزار و ۴۰۰ صندوق الکترونیکی هم برای برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد تدارک دیده شده‌ است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶ مانور در استان برای سنجش میزان آمادگی عوامل اجرایی برگزار شده، عنوان کرد: همچنین بیش از ۱۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی و نظارتی برگزاری انتخابات آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

معتمدیان از صدور احکام دست اندرکاران و کمیته‌های زیرمجموعه خبر داد و گفت: انتخابات شوراها در این دوره در مشهد به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، ستادهای انتخابات نیز در استان تشکیل شده ‌است.

استاندار خراسان‌ رضوی ادامه داد: بیش از ۱۹ هزار نفر از نیروهای انتظامی به همراه نیروهای سپاه و بسیج، مسوولیت تامین امنیت انتخابات بویژه در شعب اخذ رای را عهده‌دار خواهند بود.

وی با اشاره به توزیع ۱۸ میلیون برگ رای در استان افزود: ۳۳ فرماندار، ۸۱ بخشدار، ۳۳ معاون فرماندار و بیش از ۴۰۰ کارشناس ستادی از چند ماه گذشته فعالیت برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات در سطح استان را آغاز کرده‌اند.

معتمدیان میزان مشارکت مردم خراسان رضوی در ۱۲ دوره انتخابات ریاست جمهوری را به طور میانگین ۷۷.۷۵ درصد اعلام کرد و افزود: میانگین مشارکت در سطح کشور ۶۶.۹۶ درصد گزارش شده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین میانگین میزان مشارکت مردم خراسان رضوی در پنج دوره انتخابات شوراهای اسلامی ۶۶.۱۸ درصد، ۱۱ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۳.۱۸ درصد و پنج دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۶۲.۷۲ درصد بوده است که در همه این انتخابات مشارکت خراسانی‌ها بیشتر از میانگین کشوری است.

وی جمعیت واجد شرایط شرکت در انتخابات استان را چهار میلیون و ۶۱۶ هزار و ۷۹۱ میلیون نفر عنوان کرد و متذکر شد: این استان پس از تهران بیشترین میزان رای دهنده در سطح کشور را داراست و هشت درصد کل واجدان شرایط کشور را شامل می‌شود که ۱۲۰ هزار و ۷۰۲ نفر از واجدان شرایط در استان رای اولی هستند.

معتمدیان با اشاره به برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در شرایط شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: حفظ سلامت مردم از مهمترین اهداف در انتخابات پیش روست و تدابیری در ستاد ملی کرونا برای حضور حداکثری و بدون دغدغه در انتخابات اندیشیده شده که به صورت کامل اجرایی خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه از عوامل اجرایی تست کرونا  گرفته می‌شود، اذعان کرد: اثر انگشت در این دوره حذف شده و اپلیکیشن‌های شعبه‌یاب برای حضور در نزدیکترین شعبه اخذ رای در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای جلوگیری از ازدحام ساعت رای گیری افزایش یافته و تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۸ خردادماه ادامه خواهد داشت، افزایش ۳۰ درصد شعب در استان نسبت به دوره‌های قبل، ضدعفونی شعبه ها و حضور ناظران بهداشت در شعب اخذ رای از جمله تمهیدات پیش‌بینی شده‌ است.

معتمدیان گفت: کمیته تبلیغات و اطلاعات رسانی انتخابات نیز در مباحث پیشگیری و آگاهی بخشی مردم بسیار موفق عمل کرده‌ و در مجموع خروجی اقدامات رسانه‌ها و دیگر عوامل اطلاع رسانی در این خصوص مطلوب است.

استاندار خراسان‌ رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود نگرانی‌ها در خصوص شیوع نوع هندی ویروس کرونا در هفته‌های اخیر و احتمال ورود این ویروس خطرناک از افغانستان و پاکستان تدابیری از جمله شناسایی گلوگاه‌های احتمالی ورود ویروس و محدودیت تردد، انجام تست و سایر اقدامات اندیشیده شد و تاکنون هیچ موردی از کرونای هندی در استان گزارش نشده‌ است.

انتهای پیام
captcha