مراکز فرهنگی البرز میزبان جشن میلاد امام رضا(ع) می‌شوند
کد خبر: 3979037
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

مراکز فرهنگی البرز میزبان جشن میلاد امام رضا(ع) می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: به‌منظور گرامیداشت ایام ولادت حضرت علی‌ بن‌ موسی‌ الرضا(ع) جشن‌هایی در مراکز فرهنگی، مذهبی و دینی، میادین و پارک‌های استان اجرا می‌شود.

مراکز فرهنگی البرز میزبان جشن میلاد امام رضا(ع) می‌شوند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی ولایی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با تبریک ایام ولادت امام رضا(ع) و روزهای پایانی دهه کرامت، اظهار کرد: توأم‌ شدن این ایام با حماسه حضور مردم پای صندوق‌های رأی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا ایجاب می‌کند که جشن‌های این ایام متفاوت‌تر و با شور و نشاط بیشتری در البرز برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه برای گرامیداشت ایام ولادت حضرت علی‌ بن‌ موسی‌ الرضا(ع)، سلسله جشن‌هایی در مراکز فرهنگی، مذهبی و دینی و همچنین میادین و پارک‌ها اجرا می‌شود، افزود: این جشن‌ها در مساجد، هیئت‌ها، حسینیه‌ها، پارک‌ها و میادین شهرهای مختلف برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: در این ایام ویژه برنامه‌هایی با همکاری دفتر آستان قدس رضوی، اوقاف البرز و سایر دستگاه‌های فرهنگی در آستان مقدس امامزادگان شاخص استان در راستای تشریح خدماتی از جمله برنامه‌های محرومیت‌زدایی و استفاده از برکات امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

ولایی‌برحق تصریح کرد: همچنین مسابقات متعدد و متنوع قرآنی با هدف معرفت‌افزایی و تبیین سیره امام رضا(ع) و نقش آن حضرت در پیشبرد اهداف شیعه در ایران نیز به‌صورت گسترده با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در حال برگزاری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: برای برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت تلاش شده تا بقاع متبرکه و حرم‌های مطهر امامزادگانی که دارای ظرفیت لازم برای برگزاری مراسم و فضای باز بزرگ و محوطه هستند بیشتر مورد نظر باشد تا امکان حفظ فاصله اجتماعی به‌منظور جلوگیری از شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی میسر باشد.

وی با بیان اینکه از تمام مسئولان و فعالان فرهنگی درخواست می‌شود در تقویت و برگزاری قوی‌تر این جشن‌ها تلاش کنند، گفت: از مردم البرز می‌خواهیم که نشاط حاکی از شکرانه نعمت ولایت و نعمت حضور حداکثری را به نوعی در منزل خودشان نیز نمایان کنند.

این مسئول متذکر شد: امید است، روزبه‌روز بارقه‌های امید در بین مردم و خدمتگزاران نظام بیشتر نمایان شود و این مشکلات و ضعف‌هایی که در ادوار گذشته رخ داده به برکت دعای حضرت بقیةالله(عج) رفع شود.

انتهای پیام
captcha