تأسیس انجمن مقاومت برابر سازش با رژیم صهیونیستی در سودان
کد خبر: 3979130
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴

تأسیس انجمن مقاومت برابر سازش با رژیم صهیونیستی در سودان

جوانان سودانی انجمن حمایت از مسجدالاقصی و مقاومت در برابر سازش با رژیم صهیونیستی را تأسیس کردند و قرار است این انجمن از طریق برنامه‌های فرهنگی و برپایی اعتراضات مانع عادی‌سازی روابط خارطوم با تل‌آویو شود.

جوانان سودانی انجمن مقاومت برابر سازش با رژیم صهیونیستی تاسیس کردند/آماده

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره، مخالفان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سودان در تلاش برای افزایش حمایت از آرمان فلسطین در این کشور «انجمن سودانی مقاومت برابر عادی‌سازی» را تأسیس کرد.

سودان دی ماه گذشته با آمریکا توافق موسوم به «آبراهام» درباره سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را امضا کرد.

در همین حال آن زمان گروه‌های مردمی مخالف با عادی‌سازی ائتلافی با نام «قاوم» تشکیل داده بودند که شامل جریان‌های دینی و احزاب اسلامی است و حالا تأسیس انجمن سودانی مقاومت برابر عادی‌سازی قرار است بازوی دانشجویان جوان برای ائتلاف قاوم بوده و در خارطوم و همه استان‌ها و دانشگاه‌های سودان فعالیت کند.

فعالیت انجمن سودانی مقاومت برابر عادی‌سازی در استان خارطوم آغاز و در آنجا دفتر اجرایی این انجمن طی نشستی خبری افتتاح شد.

الحاج وقیع الله، رئیس این انجمن در گفت‌وگو با الجزیره گفت که دفتر اجرایی انجمن در خارطوم شامل 9 نفر و اعضای آن 150 تا 160 نفر هستند.

او پیش‌بینی کرد که از طریق برگزاری کارگاه‌ها و تبلیغات درباره انجمن در دانشگاه‌ها و مؤسسات خارطوم، اعضای انجمن بیشتر خواهد شد.

محمد دیدان، یکی از مسئولین این انجمن هم گفت که راه‌اندازی دفاتر انجمن در 18 استان تکمیل شده است و تاکنون 1100 نفر به عضویت آن درآمده‌اند.

او با اذعان به انفعال جامعه سودان در قبال مسئله فلسطین در سایه افزایش گام‌های دولت سودان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت که تلاش می‌کند که اعتماد جوانان و دانشجویان را به نهادهای ضد سازش جلب کند.

الصادق الحاج، سخنگوی گروه‌های مردمی ضد سازش هم با اشاره به تأثیر شرایط سیاسی، امنیتی و اقتصادی بر تضعیف مسئله فلسطین در نزد جامعه سودان گفت: ائمه مساجد، بزرگان و روحانیون دینی و جریان‌های دینی می‌توانند نقش مهمی در زنده کردن مسئله فلسطین نزد جامعه سودان داشته باشد.

وی با ابراز امیدواری به آینده انجمن مقاومت برابر عادی‌سازی در سودان گفت: 56 درصد از جمعیت سودان را جوانان تشکیل می‌دهند که قول داده‌اند از این انجمن حمایت می‌کنند.

این انجمن همچنین برای ساماندهی اعتراضات علیه سازش در خارطوم و دیگر استان‌ها آماده می‌شود و در حال حاضر پلاکاردها و پارچه‌نوشته‌های زیادی آماده شده که روی آن شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی نوشته شده است.

الحاج همچنین گفت که انجمن مقاومت برابر عادی‌سازی بر مبنای توافقاتی که با رؤسای دانشگاه‌ها داشته در دانشگاه‌های سودان فعالیت خواهد داشت و همچنین تماس‌های مستقیمی با گروه‌های مقاومت فلسطین داشته است.

وی راهبرد مقاومت برابر عادی‌سازی را شامل دو محور دانست و گفت: نخست مقاومت رسانه‌ای برای رو کردن دروغ‌های رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی و دوم مقاومت مسلحانه به عنوان تکلیف هر مسلمان.

او همچنین به روحانیون دینی منتقد مقاومت فلسطین هشدار داد و گفت: جایی برای خیانت در برابر کسانی که با اسلحه از مسجدالاقصی دفاع می‌کنند وجود ندارد، زیرا فلسطین با جهاد و نه با آتش‌بس آزاد می‌شود.

انتهای پیام
captcha