مجهزترين سلامتکده طب سنتی كشور افتتاح شد
کد خبر: 3979197
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴

مجهزترين سلامتکده طب سنتی كشور افتتاح شد

سلامتکده طب سنتی پونک با مجوز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در غرب تهران واقع در آستان مطهر امامزادگان عینعلی و زینعلی‌(ع) افتتاح شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع)، همزمان با فرا رسیدن میلاد امام رضا آیین افتتاح رسمی سلامتكده طب سنتی پونک با حضور پزشکان و اساتید برجسته طب سنتی، در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) افتتاح شد.

حسین خیراندیش که به پدر طب سنتی ایران معروف است، در آیین افتتاح این مراسم گفت: با وجود پیشرفت‌های فراوان رشته‌های مختلف پزشکی همچنان طب سنتی برای پیشگیری از بیماری‌ها و درمان نقش مؤثر و تعیین کننده‌ای دارد.

وی افزود: در کشور تلاش‌های زیادی برای نهادینه سازی طب سنتی صورت گرفته است حتی در سال‌های گذشته آیین نامه‌های آن به صورت قانونی تصویب شده، اما دولت ریالی در این مسیر کمک نکرده است.

وی گفت: هزاران مقاله و صد‌ها کتاب از اساتید برجسته این حوزه تدوین شده است که مطالعه آن برای مردم و به ویژه دانشجویان پزشکی که علاقه‌مند به فعالیت در طب سنتی هستند بسیار راهگشاست.

خیراندیش ابراز امیدواری کرد: با مستقر شدن دولت جدید فضا برای گسترش طب سنتی و حمایت از آن به منظور پیشگیری و درمان بیماری‌ها در جامعه به معنای واقعی کلمه هموار شود.

وی گفت: در سلامتکده طب سنتی پونک ۱۵ پزشک که بخشی از آن‌ها دکتری پزشکی را تمام کرده و در طب سنتی متخصص شده اند و همچنین بخش دیگر پزشکان مجرب ۲۰ ساله در این حوزه هستند که مشغول به کار خواهند شد.

وی تصریح کرد: هموطنان برای استفاده از خدمات این سلامتکده می‌توانند به صفحه كلینیک سجاد مراجعه و مشخصات خود را وارد کنند تا با آن‌ها برای زمان معاینه تماس گرفته شود.

به دنبال پیوند معنویت و سلامت هستیم

دبیر هیئت امنا و مدیر آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی در این مراسم با بیان اینكه به دنبال پیوند سلامت و معنویت هستیم، گفت: سلامتکده پونک از دانشگاه علوم پزشکی ایران مجوز فعالیت دریافت كرده است و در این سلامتكده همه گرایش‌های مرتبط با حوزه طب سنتی برای آقایان و خانم‌ها، خدمات ارائه خواهد داد.

مهدی مزینانی گفت: قصد داریم آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) را به قلب تپنده و قطب فرهنگی اجتماعی تهران تبدیل كنیم.

مزینانی با اشاره به انواع خدمات این آستان گفت: در این آستان مقدس، علاوه بر سلامتكده پونك كه از آن می‌توان به عنوان مجهزترین درمانگاه طب سنتی كشور نام بود، خدمات دیگری از جمله باشگاه فرهنگی ورزشی سجاد، مركز مشاوره، مركز فیزیوتراپی، فروشگاه گیاهان دارویی و بخش های دیگر مشغول فعالیت است كه توانسته مورد توجه مردم عزیز قرار بگیرد.

وی با تأكید بر اهمیت دعا و مناجات در بهبود بیماری‌ها و ارتقای روحیه بیماران و همراهانشان تصریح كرد: به دنبال پیوند معنویت و سلامت در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) هستیم و اعتقاد داریم كه فعالیت این بخش‌ها بویژه سلامتكده پونك در جوار این محیط معنوی، آثار و بركات زیادی در مراجعین به دنبال دارد.

مزینانی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق صفحه مجازی کلینیک سجاد برای نام‌نویسی و درخواست نوبت مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha