آمریکا به بهانه‌های واهی رسانه‌های مقاومت را مسدود کرد
کد خبر: 3979959
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
سیدحسن نصرالله:

آمریکا به بهانه‌های واهی رسانه‌های مقاومت را مسدود کرد

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان گفت: ایالات متحده آمریکا به بهانه‌های واهی وب‌سایت‌ها و رسانه‌های متعلق به ایران و محور مقاومت در منطقه را مسدود کرد.

آمریکا به بهانه‌های واهی رسانه‌های مقاومت را مسدود کردبه گزارش ایکنا، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز، چهارم تیرماه درباره آخرین تحولات این کشور سخنرانی کرد.

نصرالله در آغاز این سخنرانی گفت: سایت‌ها و رسانه‌هایی که آمریکا آن را مسدود کرده است، نقش مهمی در همبستگی با فلسطین دارد و نسبت به سلطه آمریکا، فتنه و تکفیری‌ها موضع‌گیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: تصمیم آمریکا درباره انسداد این سایت‌ها، دروغین بودن ادعاهای دولت‌های آمریکا درباره دموکراسی و آزادی عقیده را برملا می‌کند.

 فتنه‌افروزی آمریکا میان ارتش لبنان و حزب‌الله

سیدحسن نصرالله در بخش دیگری از این سخنرانی به ادعاهای آمریکا درباره حمایت از ارتش لبنان پرداخت و گفت: توجیه حمایت آمریکا از ارتش لبنان مبنی بر اینکه برای مقابله با حزب الله است، تلاش برای فتنه‌افروزی است.

وی با بیان این که ارتش لبنان ضامن واقعی امنیت و ثبات و وحدت لبنان است، گفت: ارتش در فرهنگ ما بخشی اساسی از معادله طلایی قدرت لبنان یعنی ارتش، مردم و مقاومت است، دولت آمریکا نگران این است که ارتش لبنان در موضعی واقعی و جدی برای مقابله با اسرائیل باشد.

سیدحسن نصرالله در ادامه با اشاره به جو حاکم بر فضای سیاسی لبنان گفت: برخی در لبنان از هر حادثه‌ای برای خدشه‌دار کردن چهره دیگران و تسویه حساب‌های سیاسی بهره می‌برند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مورد مسئله تشکیل حکومت، تصریح کرد: برخی در لبنان مسئولیت عدم تشکیل حکومت را بر عهده حزب‌الله و ایران می‌دانند و برآنند که ما منتظر نتایج مذاکرات وین، یا مذاکرات ایران و سعودی هستیم.

مذاکرات وین شامل موضوعات هسته‌ای است

وی تأکید کرد که در وین، مذاکرات جز موضوع هسته‌ای ایران شامل هیچ بحث دیگری نمی‌شود و ایران هرگونه درخواست از سوی آمریکا برای افزودن موارد دیگر به مذاکرات را رد کرده است.

نصرالله افزود: لبنان در مذاکرات اتمی جاری در وین هیچ جایی ندارد، همچنین مذاکرات ایران و سعودی نیز شامل موضوع لبنان نمی‌شود و این مذاکرات تنها شامل موضوعات مرتبط به روابط دوجانبه است. عربستان سعودی موضوع یمن را مطرح کرده است، چرا که مشکل اصلی عربستان فعلا این مسئله است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: ایران به نیابت از لبنان، سوریه فلسطین یا یمن مذاکره نمی کند، بلکه همواره برای یاری دوستان خود هنگامی که مورد تقاضا باشد، حاضر است.

وی تأکید کرد: لبنان نباید منتظر هیچگونه کمکی از خارج باشد، بلکه باید تلاش خود را بیشتر کند تا از این تنگنا خارج شود. از همان زمانی که مسئولیت تشکیل دولت به سعد الحریری واگذار شد ما در حد توان خود سعی کردیم تا در این راه مساعدت کنیم و از پیشنهاد نبیه بری نیز حمایت کردیم.

سیدحسن نصرالله گفت: طرح پیشنهادی نبیه بری رئیس مجلس لبنان پیشرفت داشته و هم اکنون به نقطه مهمی رسیده است و بر اینکه تعداد وزرا 24 نفر بوده و همچنین تقسیم مناصب وزارت میان طوایف مختلف توافق شده است، اما هنوز بحث‌هایی در این زمینه باقی مانده است.

وی با اشاره به برخی مطالب منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر این که مناصب وزارتی و قدرت به 3 گروه 8 تایی تقسیم شده است، گفت: این ادعا نادرست  بوده و هیچ مذاکره‌ای برای تشکیل حکومت به این شکل انجام نشده است. ما هیچ گاه چنین چیزی را مطرح نکرده‌ایم و امیدوارم که این سخن پایان پذیرد تا منجر به شکل‌گیری اوهام و تحلیل های غیرواقع نشود.

سیدحسن نصرالله تأکید کرد: تمام تلاش‌های این گروه برای رسیدن به یک وضعیت مطلوب در چارچوب ریاست جمهوری میشل عون و نخست‌وزیری سعد حریری در پرتو تشکیل دولت لبنان است. چرا که تشکیل این دولت گام اصلی در راه خروج از بحران و اتخاذ تصمیم‌های دشوار بدین منظور است، حتی اگر این تصمیم‌ها برخلاف نظر اکثریت مردم باشد.

دولت لبنان مشکل بنزین را حل کند

وی افزود: در زمینه تأمین بنزین و گازوئیل نیز همانطور که پیشتر گفته‌ایم، در صورتی که تلاش‌های حکومت لبنان در این زمینه به نتیجه‌ای نرسد، ما اقدام به وارد کردن بنزین و گازوئیل از ایران خواهیم کرد.

نصرالله گفت: برخی نیز گفته‌اند که تامین این کالاها از ایران موجب تحریم می‌شود، اما باید تأکید کنم چنین نیست و اگر دوستان ما در لبنان می‌خواهند از شراکت و دوستی خود با کشورهای حاشیه خلیج فارس یا سعودی استفاده کنند و بنزین، گازوئیل و دیگر کالاهای مورد نیاز لبنان را تأمین کنند، ما اولین گروهی هستیم که از این اقدام پشتیبانی خواهیم کرد.

سید حسن نصرالله با اشاره به ادعاهای آمریکا و عربستان مبنی بر کمک به لبنان گفت: چند سال پیش آمریکا اعلام کرد که ۱۰ میلیون دلار به لبنان می‌دهد. آیا کسی چیزی از این ۱۰ میلیون را صرف مردم لبنان کرد؟ این دلارها کجاست؟

وی با اشاره به شرایط دشوار لبنان تأکید کرد هر سخنی که منجر به شعله ور شدن فتنه در کشور شود، گناهی کبیره است و باید از آن بر حذر بود.

سیدحسن نصرالله در پایان با تشکر از عراق، گروه‌های مقاومت و تمام دوستان لبنان که این کشور را در موقعیت دشوار اخیر یاری داده‌اند، آمریکا را عامل اصلی محاصره اقتصادی لبنان معرفی و اقدامات آن را محکوم کرد.

انتهای پیام
captcha