تأکید سخنگوی حماس بر مقابله مستمر با اشغالگران / تلاش دولت خودگردان برای از سرگیری مذاکرات با اسرائیل
کد خبر: 3983393
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰

تأکید سخنگوی حماس بر مقابله مستمر با اشغالگران / تلاش دولت خودگردان برای از سرگیری مذاکرات با اسرائیل

عبداللطیف قانوع، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در واکنش به درگیری‌های اخیر بین صهیونیست‌ها و ساکنان کرانه باختری، رویارویی و مقابله مستمر با اشغالگران را راه خنثی‌سازی این توطئه‌ها توصیف کرد؛ این در حالی است که به گفته منابع عبری، دولت خودگردان فلسطین به دنبال از سرگیری مذاکرات سازش با اسرائیل است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وبگاه حماس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تأکید کرد که راه خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن صهیونیستی و طرح‌های شهرک‌سازی آن، رویارویی و مقابله مستمر با اشغالگران اسرائیلی است. عبداللطیف قانوع امروز شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که ادامه تظاهرات مردمی علیه شهرک‌سازی و رویارویی با دشمن صهیونیستی، طرح‌ها و توطئه‌های استعمارگرانه این رژیم را به شکست می‌کشاند.

قانوع ساکنان کرانه باختری را به رویارویی پیوسته با اشغالگران اسرائیلی در تمامی مناطق فراخواند و گفت باید زمین را زیر پای صهیونیست‌ها به آتش کشید و طرح‌های نژادپرستانه آنان را خنثی کرد.

وی پایداری و مقاومت دلاورانه فلسطینیان ساکن کرانه باختری به‌ویژه ساکنان شهرک‌های بیتا، بیت دجن، کفر قدوم، قصره، جبع، ترقومیا و دیگر شهرها و شهرک‌های فلسطینی و حتی ساکنان سرزمین‌های اشغالی 1948 در برابر اشغالگران اسرائیلی را ستود.

یادآور می‌شود، در درگیری‌های روز گذشته فلسطینیان با اشغالگران اسرائیلی در کرانه باختری، بیش از 500 فلسطینی از جمله 421 نفر در جنوب نابلس زخمی شدند.

تلاش تشکیلات خودگردان فلسطین برای ازسرگیری مذاکرات با اسرائیل

با وجود این اقدامات اسرائیل، مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از یک شبکه عبری زبان فاش کرده است که تشکیلات خودگردان فلسطین طی نامه‌ای به دولت آمریکا و دولت جدید رژیم صهیونیستی، خواستار ازسرگیری مذاکرات سازش با طرف اسرائیلی شده است.

تأکید سخنگوی حماس مقابله مستمر با اشغالگران/ تلاش دولت خودگردان برای از سرگیری مذاکرات با اسرائیل

بر اساس این گزارش، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در این نامه 14 خواسته مطرح شده است. ارسال این نامه به دولت آمریکا در آستانه سفر هیئتی آمریکایی و هیئت‌های اردنی و مصر به منطقه برای احیای روند مذاکرات سازش انجام می‌گیرد.

در این نامه خواسته‌هایی همچون بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی، دادن اجازه فعالیت به تشکیلات خودگردان در قدس و بازگشایی نهادهای فلسطینی تعطیل شده از سال 2001، برقراری وضعیت سابق بر مسجدالاقصی و کاهش تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به این مسجد مطرح شده است.

توقف کوچاندن فلسطینیان از خانه‌های خود در قدس، آزادی گروه چهارم از اسرای فلسطینی (طبق توافق انجام شده بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی در 4 سال پیش)، توقف توسعه شهرک‌های صهیونیستی، تخلیه تجمعات شهرک‌نشینی، پایان دادن به تخریب خانه‌های فلسطینیان در منطقه اغوار، توقف ورود نظامیان اسرائیلی به مناطق تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان، بازگرداندن سلاح‌های مصادره شده سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان توسط رژیم صهیونیستی و موافقت با احداث یک فرودگاه بین‌المللی در کرانه باختری نیز از دیگر خواسته‌های مطرح شده در این نامه است.

شبکه مذکور اشاره کرد که در شرایط فعلی، بعید است که رژیم صهیونیستی با این خواسته‌ها موافقت کند. نفتالی بنت، نخست‌وزیر فعلی فلسطین بارها به صراحت مخالفت خود با تشکیل دولت فلسطینی را اعلام کرده و خواهان الحاق مناطق بزرگی از کرانه باختری به اسرائیل شده است. از نگاه بنت، فلسطینی‌ها هم اکنون دو کشور غزه و اردن (با اکثریت فلسطینی) را دارند و نیازی به آنچه او دولت سوم نامیده است، ندارند. رژیم صهیونیستی با نقض تمام قطع‌نامه‌های سازمان ملل، همچنان به مصادره اراضی فلسطینی و ساخت شهرک در این مناطق ادامه می‌دهد.

انتهای پیام
captcha