رونمایی از طرح «آموزش روخوانی قرآن به روش خودآموز‌»‌ با شعار «من قرآن را دوست دارم»
کد خبر: 3980664
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
در آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع)‌ انجام گرفت؛

رونمایی از طرح «آموزش روخوانی قرآن به روش خودآموز‌»‌ با شعار «من قرآن را دوست دارم»

آیین افتتاحیه و رونمایی از طرح نهضت سراسری روخوانی قرآن کریم با شعار «من قرآن را دوست دارم»، در آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع)‌ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین افتتاحیه و رونمایی از طرح نهضت سراسری روخوانی قرآن کریم با شعار «من قرآن را دوست دارم»، امروز، هفتم‌ تیرماه در آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) با اجرای عباس سلیمی، خادم‌القرآن و معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد. 

این مراسم با تلاوت مجتبی پرویزی از قاریان ممتاز و بین‌المللی‌ کشورمان آغاز شد و در ادامه گروه تواشیح و همخوانی نور به اجرای برنامه پرداختند. سپس عباس سلیمی، معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اینکه طرح آموزش روخوانی قرآن به روش خودآموز براساس منویات مقام معظم رهبری راه‌اندازی شد، گفت: آموزش روخوانی قرآن کریم از ضرورت‌های دین ما است و بحمد‌لله در این طرح، علاوه بر آستان امام رضا(ع)، آستان حضرت فاطمه معصومه(س)‌، آستان احمد بن موسی(ع‌)و عبدالعظیم حسنی(ع)‌ و سازمان اوقاف و امور خیریه و با تولیت بیش از 8 هزار امامزاده در سراسر کشور و مسجد جمکران همکاری دارند.

وی با اشاره به اینکه این نخستین طرح مشترک آموزشی است که با عنوان «من قرآن را دوست دارم» از هفته و دهه کرامت آغاز خواهد شد، اظهار کرد: این زمینه‌ای است که با کمال تواضع و ادب، خادمان مصحف شریف زمینه‌ای برای فراگیری قرآن در سراسر کشور فراهم کرده‌اند. این طرح در حال حاضر به زبان فارسی اجرا می‌شود و در آینده نه چندان دور به زبان‌های عربی و انگلیسی به مرحله اجرا می‌رسد.

ارسالی//رونمایی از طرح «آموزش روخوانی قرآن به روش خودآموز »‌با شعار «من قرآن را دوست دارم»

سلیمی درباره راه‌های ثبت‌نام در این طرح، اضافه کرد: متقاضیان از سه طریق در این دوره و طرح می‌توانند شرکت کنند؛ ثبت نام به صورت اینترنتی و در سامانه آستان قدس رضوی، دانلود و نصب اپلیکیشن منادی بالقرآن یا طی تماس با خط 138. این طرح طی 14 جلسه 15 دقیقه‌ای، روخوانی قرآن را با روش تدریس استاد احمد ابوالقاسمی فرامی‌گیرند. پس از موفقیت قرآن‌آموزان به افرادی که موفق به طی این طرح شده باشند، گواهینامه معتبر رسمی اعطا می‌شود و در طول دوره نیز مستمراً جوایز نقدی نفیسی به این عزیزان تقدیم می‌شود.

ارسالی//رونمایی از طرح «آموزش روخوانی قرآن به روش خودآموز »‌با شعار «من قرآن را دوست دارم»

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با درخواست از تمام علما، اساتید و مربیان قرآنی و والدین برای نشر این طرح به منظور خدمت به قرآن و نشر و گسترش فرهنگ قرآن کریم، تصریح کرد: امیدوارم اجرای این طرح و پویش در سراسر کشور به ویژه با حضور جوانان، شاهد گسترش آموزش قرآن در سرزمین شهیدان باشیم. همچنین خیرین نیز با نذر قرآنی به کمک خادمان بقاع متبرکه بیایند تا روزی نباشد که فردی در سرزمین ایران با کتاب خدا ناآشنا باشد.

در بخش دیگر این مراسم رونمایی، زهرا خلیلی، نوجوان روشندل حافظ کل قرآن کریم و دارنده رتبه بین‌المللی مسابقات قرآن به گزارشی اجمالی از روند حفظ سه‌ساله خود و رتبه‌هایی که کسب کرده است، پرداخت. وی در پاسخ به عباس سلیمی و قرائت آیاتی مناسب با هفتم تیر و گرامیداشت یاد این شهدا،‌ به قرائت دو آیه «وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَكِنْ لَا تَشْعُرُونَ »(بقره / 154) و آیه «الَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ»(توبه / 20) پرداخت.

ارسالی//رونمایی از طرح «آموزش روخوانی قرآن به روش خودآموز »‌با شعار «من قرآن را دوست دارم»

سپس با همراهی این حافظ روشندل، طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» رونمایی و تلاوت حسن ختام این برنامه با اجرای احمد ابوالقاسمی و آیاتی از سوره مبارکه نمل انجام شد. 

ارسالی//رونمایی از طرح «آموزش روخوانی قرآن به روش خودآموز »‌با شعار «من قرآن را دوست دارم»

انتهای پیام
captcha