کارگاه آموزشی نرم‌افزار پژوهشی «بالقرآن» برگزار می‌شود
کد خبر: 4097695
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

کارگاه آموزشی نرم‌افزار پژوهشی «بالقرآن» برگزار می‌شود

کارگاه معرفی و آموزش نرم‌افزار تخصصی پژوهش بالقرآن ۱۸ آبان‌ماه در دانشکده علوم قرآنی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، کارگاه معرفی و آموزش نرم‌افزار تخصصی پژوهش بالقرآن چهارشنبه ۱۸ آبان ماه، ساعت ۱۰ به صورت حضوری و مجازی در دانشکده علوم قرآنی تهران برگزار می‌شود.

عناوین این کارگاه شامل آموزش نرم‌افزار بِالقُـرآن، جامع‌ترین‌نرم افزار تخصصی پژوهش‌های قرآنی، معرفی نرم‌افزار تخصصی بالقرآن و کاربرد آن در تحقیقات قرآنی، جست‌وجو‌های پیشرفته و چند مرحله‌ای واژگان و آیات قرآن در تمامی عناوین، ادبیات عربی و علوم قرآنی و دسته‌بندی‌های پیشرفته آیات قرآن اشاره کرد.

همچنین دسترسی به ضمیر و مرجع ضمیر و خطابات قرآنی، جست‌وجو و نمایش ارتباطات نحوی مابین واژگان و جملات قرآن، مقایسه و مشابه‌یابی واژگان و آیات قرآنی و بررسی ارتباطات مابین آیات بر اساس منابع مختلف از دیگر عناوین این کارگاه آموزشی است.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک جلسه به صورت آنلاین و از طریق نشانی «http://meet.quran.ac.ir/tehran» و به صورت حضوری به تهران، خیابان حافظ، خیابان سرهنگ سخایی، بعد از خیابان سی‌تیر، پلاک ۲۷ دانشکده علوم قرآن تهران شرکت کنند.

بالقرآن، یکی از جامع‌ترین نرم‌افزار‌های تحقیقاتی قرآن کریم است که با بهره‌گیری از پایگاه داده‌ای منحصر به‌فرد، کمک‌کار محققان عرصه قرآن است. این نرم‌افزار که به صورت رایگان در دو نسخه وب و اندروید در اختیار محققان قرار گرفته، به عنوان جامع‌ترین نرم‌افزار قرآنی جهان اسلام شناخته می‌شود.  

چندزبانه بودن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این نرم‌افزار تحت وب است که در قالب سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی عرضه شده است و شامل جست‌وجو‌های قرآنی ساده و عمیق، ترکیبی و سریع، نمایش پیشرفته قرآنی و فرم مشابه‌یابی و مقایسه مفاهیم است.

این نرم‌افزار با قابلیت تفکیک، ریشه‌نگاری، بسترنگاری و وزن‌نویسی کاملترین نرم‌افزار تحقیقاتی در دسترس محققان و پژوهشگران قرار دارد. در این نرم‌افزار محقق می‌تواند با ویژگی‌های هر کلمه و آیه قرآن از جهت اشتقاق، صرف، نحو، بلاغت و اعراب آشنا شود.

کارگاه معرفی و آموزش نرم‌افزار تخصصی پژوهش قرآنی «بالقرآن»برگزار می‌شود

انتهای پیام
captcha