مخالفت شرکت بنادر دبی با تحصن حمایت از فلسطین کارگران در کانادا
کد خبر: 3980751
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

مخالفت شرکت بنادر دبی با تحصن حمایت از فلسطین کارگران در کانادا

مجموعه بین‌المللی بنادر دبی کارگران شرکت‌کننده در تحصن همبستگی با ملت فلسطین در بندری در کانادا را که از تخلیه بار رژیم صهیونیستی خودداری کرده بودند، تهدید به مجازات کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، مجموعه بین‌المللی بنادر دبی به وضوح از نفوذ خود برای سرکوب حمایت مردمی از فلسطین در کانادا استفاده می‌کند و برای 94 کارگر شرکت‌کننده در تحصن همبستگی با فلسطینیان در این کشور اخطاریه‌های تنبیهی فرستاد.

این کارگران از تخلیه بار رژیم صهیونیستی در بندر پرنس روپرت خودداری کرده بودند. پرنس روپرت شهری  است در استان بریتیش کلمبیای کانادا که در جزیره کیین واقع شده و قطب و مرکز حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی در ساحل شمالی بریتیش کلمبیا محسوب می‌شود.

بنادر دبی یک شرکت ترابری دریایی اماراتی است که  ارائه خدمات کشتیرانی و خدمات لجستیکی در بیش از 40 کشور و بالاخص کانادا را مدیریت می‌کند. اگرچه اتحادیه‌های کارگری در کانادا فورا به این اقدام امارات اعتراض کردند، اما دبی در یک پیام واضح تأکید کرد که این فعالیت‌های رو به رشد کارگران باید متوقف شود.

به گزارش سایت موندز، این نخستین‌بار نیست که بنادر دبی، کارگران را به دلیل احترام به یک تحصن مردمی حمایت از ملت‌های مظلوم مجازات می‌کند. این شرکت همچنین درصدد بود از کارگران بنادر ساحل شرقی کانادا به دلیل شرکت در اعتراض به فروش سلاح کانادا به عربستان در سال 2018 انتقام بگیرد.

به گزارش این منبع، لابی حامی اسرائیل و دولت‌های غربی طرفدار رژیم آپارتاید اسرائیل نسبت به جنبش کارگری حمایت از فلسطین نگرانند و در همین راستا با انتشار مقالات تحریک‌کننده در رسانه‌های وابسته به خود علیه جنبش کارگری خواهان این هستند که دولت‌ها اجازه برپایی این تحصن‌ها برای تعطیلی کار و تجارت را ندهند.

 شرکت «داور تاور» رژیم صهیونیستی و بنادر دبی سال گذشته چند توافق همکاری درباره سرمایه‌گذاری در بنادر امضا کردند.گفته می‌شود این شرکت اماراتی به شرکت صهیونیستی پیشنهادی درباره خصوصی‌سازی بندر حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی را هم داده است.

انتهای پیام
captcha