برگزاری نشست گفت‌وگوهای بین دینی در موضوع برادری انسانی میان الازهر و واتیکان
کد خبر: 4018686
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳

برگزاری نشست گفت‌وگوهای بین دینی در موضوع برادری انسانی میان الازهر و واتیکان

نشست «ثمره گفت‌وگو بین واتیکان و الازهر درباره برادری انسانی» با حضور دبیرکل مرکز تحقیقات اسلامی، نمایندگان پاپ و کلیسای قبطی مصر برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، دکتر نظیر عیّاد، دبیر کل مرکز تحقیقات اسلامی، در نشستی که امروز به میزبانی دانشگاه الازهر با عنوان «ثمره گفت‌وگو بین واتیکان و الازهر درباره برادری انسانی» برگزار شد، به بحث و تبادل نظر پرداخت. در این نشست، واقعیت و آینده سند برادری انسانی با حضور دکتر محمد المحرصاوی، رئیس دانشگاه، کاردینال میگل آنجل آیوسو گیشو، رئیس شورای پاپی برای گفت‌وگو، رئیس جلسات کمیته عالی برادری انسانی، مونسینور نیکلاس هنری، سفیر واتیکان در قاهره و اسقف اعظم ارمیا، اسقف عمومی کلیسای ارتدکس قبطی و رئیس مرکز فرهنگی ارتدکس قبطی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر عیّاد در این دیدار تصریح کرد که آموزه‌های دین مبین اسلام مبتنی بر تساهل و همزیستی ایجابی بین ملت‌ها، تمدن‌ها، فرهنگ‌ها، مذاهب و نژادهای مختلف جهان است و احکام و شریعت دین مبین اسلام نیز خواستار تساهل و احترام متقابل بین ادیان است که موجب پرورش عشق و احترام در دل همه مردم می‌شود.

وی افزود این نشست یکی از جلسات مهم است و حاکی از اهمیت گفت‌وگو با دیگری و تضمین آزادی عبادت، مذهب و عقیده است. این در حالی است که جهان مملو از بی‌عدالتی‌ها و درگیری‌ها است و تلاشی برای سوءاستفاده از موضوع آزادی عبادت و آزادی عقیده و به بیراه کشاندن تساهل ادیان از سوی افرادی در جریان است که منافع خاصی را دنبال می‌کنند.

دکتر نظیر عیّاد در ادامه بر نقش رهبران مذهبی در ادیان مختلف و نهادهای آموزشی مهم این ادیان در تحقق برادری انسان میان پیروان ادیان مختلف تأکید کرد.

دبیر کل مرکز پژوهش‌های انسانی خاطرنشان کرد که الازهر تلاش‌های زیادی برای ارتقای نقش سند برادری انسانی انجام داده است، از جمله این کوشش‌ها می‌توان به راه‌اندازی انجمن‌هایی برای معرفی آن، راه‌اندازی طرح‌های جهانی و کمپین‌های الکترونیکی در رسانه‌های اجتماعی برای معرفی و ترویج آن اشاره کرد. علاوه بر این کارگاه‌های آموزشی در مورد این سند نیز برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha