افزایش محبوبیت جنبش اسلامی در اراضی اشغالی ۱۹۴۸
کد خبر: 3981744
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴

افزایش محبوبیت جنبش اسلامی در اراضی اشغالی ۱۹۴۸

مقامات امنیتی اسرائیل اعتراف کرده‌اند که با وجود منع فعالیت جنبش اسلامی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸، محبوبیت این جنبش به ویژه پس از نبرد اخیر سیف القدس افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، منابع امنیتی اسرائیلی اعتراف کرده‌اند که پس از گذشت 6 سال از ممنوع شدن فعالیت جنبش اسلامی در سرزمین‌های اشغالی 1948، برخی معلومات و داده‌های امنیتی نشان می‌دهد که این جنبش به شیوه تدریجی و جزئی فعالیت خود را به ویژه پس از تنش و درگیری‌های اخیر در اراضی اشغالی در جریان نبرد سیف القدس ازسرگرفته است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از پایگاه خبری «عربی 21»، مسئولان امنیتی اسرائیلی اعتراف کرده‌اند که جنبش اسلامی در اراضی اشغالی 1948 فعالیت خود را گسترده‌تر از قبل ازسرگرفته است.

محافل امنیتی اسرائیلی در گزارشی که پایگاه خبری شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر کرده، تأکید کردند که رهبران و فعالان جنبش اسلامی که در جریان درگیری‌های هم‌زمان با جنگ 11 روزه غزه بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفتند، مورد حمایت ساکنان سرزمین‌های اشغالی 1948 قرار گرفته‌اند، این در حالی است که شیخ کمال خطیب نایب رئیس جنبش اسلامی و زیاد طه یکی از مشاوران او به اتهام تحریک اعتراضات و حمل غیرقانونی سلاح بازداشت شدند.

منابع مذکور تأکید کردند که دو نفر از شخصیت‌های دینی وابسته به جنبش اسلامی یعنی شیخ یوسف الباز، امام جماعت مسجد الکبیر شهر اللد و شیخ محمد ماضی، امام مسجد الرمل در شهر عکا با اتهام تحریک اعتراضات و درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی 1948 مواجه شده‌اند. این دو شخصیت به دشمن خواندن «اسرائیل» و میزبانی از شیخ عکرمه صبری مفتی سابق قدس و خطیب مسجدالاقصی و حمایت از جنبش اسلامی و تمجید از رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه متهم شده‌اند.

محافل امنیتی اسرائیلی بیان کردند که جنبش اسلامی اخیراً طی اعلامیه‌هایی تأکید کرده که فلسطینیان از رود اردن تا دریای مدیترانه متحد هستند و تا پایان اشغالگری دست به دست هم مبارزه خواهند کرد.

به گفته آن‌ها، شیخ کمال خطیب تحت تأثیر ممنوع شدن فعالیت‌های جنبش اسلامی یا حتی بازداشت شیخ رائد صلاح قرار نگرفته و طی سال‌های اخیر تبلیغات زیادی کرده و افراد زیادی را تحت شعار «مسجدالاقصی در خطر است» دور خود جمع کرده است. او اسرائیلی‌ها را نازی خوانده و خواستار نامزد نشدن برای انتخابات کنست شده و بر ضرورت برپایی حکومت اسلامی به پایتختی قدس شریف تأکید کرده است.

مایکل میلشتاین، رئیس سابق بخش فلسطین در شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی «امان» و رئیس انجمن مطالعات فلسطین در مرکز موشه دایان تصریح کرد که شیخ کمال خطیب بسیار تندروتر از شیخ صلاح است و اخیراً در چندین مراسم ترحیم، قربانیان جنایت در سرزمین‌های اشغالی شرکت کرده است و در این مراسم، به ترویج افکار و عقاید خود و تحریک علیه رژیم صهیونیستی پرداخته است.

انتهای پیام
captcha