یورش مجدد صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و بازداشت گسترده در کرانه باختری
کد خبر: 3973421
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
تازه‌ترین اخبار فلسطین/

یورش مجدد صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و بازداشت گسترده در کرانه باختری

اخبار رسیده از فلسطین نشان می دهد چند گروه از شهرک نشینان صهیونیست با پشتیبانی ده‌ها نیروی ویژه امروز برای دومین روز متوالی از زمان آتش‌بس غزه به مسجدالاقصی حمله کردند و نظامیان رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی 48 و کرانه باختری دست به بازداشت‌های گسترده زدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی21،  شهرک‌نشینان صهیونیست صبح امروز دوشنبه در چند دسته و با پشتیبانی جمع زیادی از نیروهای ارتش رژیم اشغالگر وارد مسجدالاقصی شدند.

یکی از نگهبانان مسجدالاقصی گفت: گروه‌هایی از یهودیان تندرو صبح امروز از باب المغاربه وارد مسجدالاقصی شدند.

این نگهبان مسجدالاقصی گفت موضوع قابل توجه همراهی شمار زیادی از نیروهای ویژه اسرائیلی با شهرک‌نشینان صهیونیست در ورود غیرقانونی به مسجد الاقصی است چیزی که با قبل فرق داشت.

نگهبانان مسجدالاقصی وقتی که شهرک‌نشینان صهیونیست را از انجام آداب تلمودی و شعائر دینی خود در صحن‌های مسجدالاقصی بازمی‌دارند، مورد حمله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفته و برخی از آنها برای هفته‌ها یا ماه‌ها از مسجدالاقصی تبعید و برخی هم بازداشت می‌شوند.

بعد از بیست روز انتفاضه اهالی قدس که با پاسخ راکتی مقاومت به تجاوزات اسرائیل همراه شد، این برای دومین روز متوالی است که مسجدالاقصی مورد هتک حرمت شهرک نشینان صهیونیستی قرار می‌گیرد.

حضور شهرک‌نشینان صهیونیست در مسجد‌الاقصی از سه هفته پیش با تحصن گسترده نمازگزاران در صحن مسجد و مقاومت آنها و همچنین با آغاز پاسخ راکتی مقاومت و حملات رژیم صهیونیستی متوقف شده بود، اما این حضور از دیروز از سرگرفته شد.

پاسخ راکتی مقاومت از غزه نیز به منظور دفاع از مسجدالاقصی و اهالی قدس در برابر حملات رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها به قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

بازداشت‌ها در کرانه باختری و اراضی اشغالی48

نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی سحرگاه امروز دوشنبه موج بازداشت گسترده‌ای را در کرانه باختری و به خصوص قدس به راه انداخته و 41 شهروند فلسطینی را پس از درگیری با آنها بازداشت کردند.

مناطق مختلف قدس امروز شاهد حمله نظامیان صهیونیست به خانه‌های شهروندان بود که به درگیری با جوانان فلسطینی و بازداشت ده‌ها نفر آنها همراه شد.

پلیس رژیم صهیونیستی هم از شب گذشته در راستای آنچه اعمال و اجرای قانون خوانده شروع به دستگیری عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالگی 48 کرده است.

این در حالی است که حقوقدانان فلسطینی تأکید می‌کنند که حملات انتقام‌جویانه علیه فلسطینیان در داخل خط سبز به دلیل مواضع سیاسی آنهاست.

روزنامه یدیعوت آحارنوت امروز نوشت پلیس اسرائیل لیستی از اسامی 500 فلسطینی ساکن اراضی 48 را آماده کرده که آنها را به اتهام مشارکت در درگیری‌های اخیر با صهیونیست‌ها عناصر تروریستی خوانده است.

هزاران نیروی پلیس، گارد ملی و نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی در موج دستگیری مظنونان حملات اخیر در سرزمین‌های اشغالی 48 مشارکت دارند و تاکنون 1550 نفر را بازداشت کردند و  150 نفرشان را متهم شناخته‌اند.

اعتراضات در شهرهای واقع در سرزمین‌های اشغالی 48 با شهادت موسی حسونه، جوان 31 ساله فلسطین در شهر اللد به ضرب گلوله شهرک نشینان صهیونیست شدت گرفت، به خصوص که عامل تیراندازی توسط پلیس بدون هیچ قید و شرطی آزاد شده است.

پلیس رژیم صهیونیستی قریب به 500 شهرک‌نشین را مجهز به سلاح کرده تا حملاتی را علیه عرب‌ها و اموال و دارایی و خانه‌های آنها انجام دهند؛ بیشتر این شهرک‌نشینان در شهرهای یافا، الرمله، حیفا و عکا مستقر شده‌اند و خانواده‌های عرب آنجا جان کودکان و زنان و سالخوردگان خود را در خطر می‌بینند.

رام الله: کشور فلسطین در مصر تشکیل نمی‌شود

دیاب اللوح، سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در قاهره هم امروز بر پایبندی فلسطین به تشکیل کشور مستقل فلسطینی در همه خاکی که رژیم صهیونیستی در سال 1967 اشغال کرده و به پایتختی قدس تأکید کرد و گفت: ما با تشکیل کشورمان در خاک مصر مخالفیم.

سفیر فلسطین گفت: 70 درصد از شبکه‌های آب رسانی، برق و فاضلاب در غزه در حملات اسرائیل تخریب شده است و بیش از 20 هزار باب منزل مسکونی در غزه، قدس و کرانه باختری نیز در حملات اخیر تخریب شدند.

سفیر فلسطین گفت: آتش‌بس در غزه به معنای پایان بحران نیست، مشکل در قدس آغاز شده و باید در آنجا خاتمه یابد.

درخواست شاه اردن برای دائمی شدن آتش‌بس

در همین حال عبدالله دوم، شاه اردن خواستار تبدیل آتش‌بس در اراضی اشغالی فلسطین به یک آتش‌بس دائمی و ایجاد یک راه حل سیاسی برای بازپس‌گیری حقوق فلسطینیان شد.

وی گفت اردن به تلاش‌های خود برای صیانت از مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس ادامه می‌دهد .

 

انتهای پیام
captcha