صنعاء: آمریکا القاعده و داعش را در مرکز یمن فعال کرده است
کد خبر: 3982306
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

صنعاء: آمریکا القاعده و داعش را در مرکز یمن فعال کرده است

دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: دولت آمریکا وقتی متوجه شد که با فریبکاری نمی‌تواند مقاومت ملت یمن در برابر تجاوز و تحریم ائتلاف سعودی را متوقف کند، تلاش کرده با تحریک عناصر القاعده و داعش در مرکز یمن به تهدیدهای خود ادامه دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، ضیف‌الله الشامی، وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن گفت: آمریکایی که به دروغ مدعی تلاش برای ایجاد صلح در یمن است، در حال حاضر حملات علیه شهر الزاهر استان البیضاء یمن را مدیریت می‌کند.
وی افزود: شعار دروغین صلح که کشورهای متجاوز علیه یمن و در رأس آن آمریکا در پشت آن پنهان هستند، تنها فریبکاری و ابزاری برای اجرای نقشه‌های خود در سرکوب ملت‌ها و تسلط بر آنهاست.
وزیر یمنی تأکید کرد: حملات تروریست‌ها به الزاهر نشان می‌دهد که ائتلاف سعودی عملیات جنایتکارانه القاعده و داعش در استان‌های مختلف یمن و به خصوص استان البیضاء را اداره می‌کند.
الشامی گفت: تنش‌ها در استان البیضاء یمن در حال شدت گرفته است که کشورهای متجاوز علیه یمن مدعی هستند، صنعا در روند صلح سنگ‌اندازی می‌کند و همین اتفاقات آنها را بیش‌تر رسوا می‌کند.
وی افزود: آمریکا پس از وعده و وعیدهایی که به صنعاء داده بود حالا با تحریک کردن ابزارهای خود از میان عناصر تروریستی القاعده و داعش در یمن می‌خواهد یمنی‌ها را تهدید کرده و دستور‌العمل‌های خود را برای یمن پیاده کند.

دولت آمریکا در مقطع اخیر از طریق مقامات عمان تلاش کرده بود مقامات صنعاء را  به پذیرش آتش‌بس بدون رفع محاصره همه جانبه این کشور وادار کند، اما دولت نجات ملی یمن تأکید کرده است که آتش‌بس بدون توقف تجاوزات ائتلاف سعودی و تحریم‌های این کشور در کار نخواهد بود.

منابع یمنی  دیروز اعلام کردند که در جنایتی هولناک، القاعده مورد حمایت آمریکا اقدام به سربریدن یکی از اسیران نیروهای وابسته به صنعا در جبهه الزاهر کرد.

در همین حال نیروهای صنعاء مناطقی را در جبهه الزاهر در جریان درگیری با تروریست‌های القاعده و نیروهای ائتلاف سعودی، به طور کامل پاکسازی کردند.

انتهای پیام
captcha