وزیر خارجه عمان: هرگز با اسرائیل اشغالگر صلح نمی‌کنیم
کد خبر: 3983107
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲

وزیر خارجه عمان: هرگز با اسرائیل اشغالگر صلح نمی‌کنیم

وزیر خارجه عمان شایعات درباره احتمال سازش کشورش با رژیم صهیونیستی را قویاً رد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی، وزیر خارجه عمان در پاسخ به شایعات تأکید کرد که کشورش هرگز با مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی سازش نمی‌کند.

البوسعیدی در آستانه سفر هیثم بن طارق، پادشاه عمان به عربستان سعودی گفت: ایجاد صلح عادلانه و فراگیر و داومی بر اساس راه حل دودولتی است.

او در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط شایعات درباره اینکه کشور عمان سومین کشور حوزه خلیج فارس پس از امارات و بحرین است که به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی می‌آورد، قویاً رد کرد.

هیثم بن طارق، سلطان عمان قرار است فردا یکشنبه به عربستان سعودی برود و با سلیمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور در شهر «نیوم» دیدار کند.

البوسعیدی گفت: عمان به اصل ایجاد صلح عادلانه و فراگیر و دائمی بر اساس راه حل دو دولتی اعتقاد دارد و این تنها گزینه‌ای است که طرح صلح عربی و قطعنامه‌های بین‌المللی بر آن تأکید دارند.

وزیر خارجه عمان گفت: ما هرگز سومین کشور خلیجی سازشگر با اسرائیل نخواهیم بود و از حقوق مشروع ملت فلسطین دفاع می‌کنیم، در عین حال به تصمیم‌های مستقل کشورها احترام می‌گذاریم، کما اینکه انتظار داریم که دیگران به تصمیم‌های مستقل ما احترام گذارند.

انتهای پیام
captcha