اردوغان هتک حرمت کلیسای ارمنی‌ها در استانبول را محکوم کرد
کد خبر: 3983865
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

اردوغان هتک حرمت کلیسای ارمنی‌ها در استانبول را محکوم کرد

عده‌ای موسوم به ملی‌گرایان افراطی در ترکیه، شب گذشته با حمله به کلیسای ارمنی‌ها در استانبول در بالای سر در آن به پخش موسیقی و پایکوبی پرداختند که با محکومیت گسترده مقامات ترکیه و در رأس آن رئیس جمهور این کشور همراه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اهانت عده‌ای افراط‌گرا به کلیسای «سورپ تاکاوور» ارمنی‌ها در «کادی کوی» استانبول و پایکوبی در بالای سردر آن را محکوم کرد و گفت این اقدام تحریک  و تحقیر دین شمرده می‌شود.

مسئولین ترکیه اعم از شورای شهر استانبول و حزب عدالت و توسعه حاکم هم ضمن محکوم کردن توهین عده‌ای افراط‌گرا تأکید کردند که پلیس سه نفر از مهاجمان به این کلیسا را بازداشت کرده است.

مهاجمان افراطی شب گذشته با حمله و بالا رفتن از دیوار کلیسای سورپ تاکاوور ارمنی‌ها در کادی کوی استانبول و پایکوبی در بالای سردر آن به این مکان مقدس توهین کردند.

بر اساس این گزارش عده‌ای از افراد نیز در پایین در ورودی کلیسا با ایجاد هیاهو سعی در اهانت به ساحت کلیسا را داشتند.

تصاویر منتشر شده از این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی خشم مردم را برانگیخت.

سلیمان سویلو، وزیر کشور، عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه(AKP) و نعمان کورتولموش، نایب رئیس AKP نیز با انتشار پست‌هایی در توئیتر این حادثه را محکوم کردند. 

وزیر کشور ترکیه در این خصوص گفت: از هتک حرمت کیسای ارمنی متأسفیم. مهاجمان توسط پلیس دستگیر شدند و اقدامات قانونی ادامه دارد.

عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه (AKP) هم گفت: ما این عمل شرم‌آور علیه کلیسای ارمنی‌ها را محکوم می‌کنیم. بی‌احترامی به مکان‌های عبادی بی‌احترامی به همه محسوب می‌شود. ما هر عملی را که با کرامت انسانی در تعارض باشد، تحریم می‌دانیم و باید آن را محکوم کنیم.

فخرالدین آلتون، رئیس حوزه ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه نیز گفت: ما بی‌احترامی به کلیسای ارمنی‌ها را محکوم می‌کنیم. آزادی دین و وجدان امری اساسی است. هر کسی که این تحقیر را مرتکب شده است توسط قانون و امت ما مجازات خواهد شد.

انتهای پیام
captcha