از ادای احترام مردم عراق به قربانیان تا پیام‌های تسلیت سران
کد خبر: 3984082
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
ادامه واکنش‌ها به حادثه آتش‌سوزی در ناصریه؛

از ادای احترام مردم عراق به قربانیان تا پیام‌های تسلیت سران

واکنش‌ها به فاجعه آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین(ع) شهر ناصریه در استان ذی‌قار در جنوب عراق با برپایی مراسم گرامیداشت یاد جان‌باختگان تا درخواست‌های برای شناسایی فوری مقصران این حادثه و پیام تسلیت سران کشورهای عربی ادامه دارد.

به گزارش ایکنا، واکنش‌ها به حادثه مرگبار آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین شهر ناصریه در استان ذی‌قار ادامه دارد.

یک مرکز نگهداری مبتلایان به کرونا در بیمارستان الحسین شهر الناصریه واقع در استان ذی‌قار در جنوب عراق شامگاه دوشنبه دچار آتش‌سوزی شد.

با وجود اینکه رسانه‌ها و منابع محلی شماره جان‌باختگان این حادثه را تا 124 نفر اعلام کرده بودند، امروز وزارت بهداشت عراق رسماً اعلام کرد که شمار جانباختگان این حادثه 60 نفر است که 21 نفر آنها هنوز شناسایی نشدند.

در چهارم اردیبهشت ماه گذشته نیز آتش‌سوزی در بیمارستان «ابن الخطیب» ویژه درمان بیماران کرونایی در بغداد به کشته شدن ۸۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۱۰ نفر دیگر منجر شد.

در داخل عراق مردم از نقاط مختلف استان ذی‌قار شب گذشته با تجمع در محل حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین و روشن کردن شمع یاد و خاطره شهدای این حادثه را گرامی داشتند.

از گرامیداشت یاد قربانیان تا پیام‌های تسلیت سران کشورهای عربی

از گرامیداشت یاد قربانیان تا پیام‌های تسلیت سران کشورهای عربی

مردم کربلا هم شب گذشته با برپایی تجمع به جان‌باختگان این حادثه ادای احترام کردند.

آنها با روشن کردن شمع و در دست گرفتن پلاکاردهایی در حمایت از حقوق شهدا و مجروحان حادثه بیمارستان امام حسین(ع) ذی‌قار، یاد آنها را گرامی داشتند.

از گرامیداشت یاد قربانیان تا پیام‌های تسلیت سران کشورهای عربی

از گرامیداشت یاد قربانیان تا پیام‌های تسلیت سران کشورهای عربی

ائتلاف عزم عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به احترام درگذشتگان حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین ناصریه، تمام فعالیت انتخاباتی و تبلیغاتی خود را به حالت تعلیق در می‌آورد.

ائتلاف عزم از تشکل‌های سیاسی اهل سنت عراق است که برای انتخابات پارلمانی آینده این کشور تأسیس شده و ریاست آن برعهده خمیس خنجر است.

مقامات بلندپایه جهان کشورهای عربی هم با صدور پیام تسلیم برای رهبران عراق با ملت و دولت این کشور ابراز همدردی کردند.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، هیثم بن سعید، سلطان عمان، صباح احمد جابر صبا،ح،  امیر کویت، حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر و میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در پیام‌هایی جداگانه حادثه بیمارستان امام حسین(ع) استان ذی‌قار را به برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق تسلیت گفتند.

منصور البعیجی، عضو مستقل پارلمان عراق هم خواستار تحقیق فوری برای شناسایی مقصران و عاملان فاجعه آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین شد و تأکید کرد: کمیته تحقیق باید نتایج خود را در اسرع وقت اعلام و مقصران آن را معرفی کند تا درس عبرتی برای دیگران شود.

البعیجی از دولت عراق خواست راه حلی بازدارنده برای پایان دادن به پدیده آتش‌سوزی‌ها علیه اداره‌ها و نهادهای دولتی که هر از چند گاهی در این کشور اتفاق می‌افتد، اما مسببان آن شناسایی نمی‌شوند؛ ایجاد کند.

عضو پارلمان عراق گفت: جان فرزندان ملت عراق نباید بازیچه دست مقصران ناامنی‌ها در عراق باشد.

«یوسف الکلابی»، عضو دیگر پارلمان عراق از ائتلاف الفتح نیز از مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق خواست استعفا دهد.

 الکلابی دیروز در نشست خبری با اشاره اینکه استان‌های مرکز و جنوب عراق هیچ امنیتی ندارند، گفت: حوادث مختلف، نزاع عشایری و ترورها هر روز در این مناطق در برابر چشم و گوش دولت رخ می‌دهد.

وی با اشاره به تخلفات فاجعه‌بار وزرای کابینه الکاظمی و حضور نیافتنشان در پارلمان برای پاسخگویی گفت: افزایش فساد و ناامنی، بی‌احترامی‌ به نیروهای امنیتی و ارتش، از سر گرفته شدن تحرکات داعش و فعالیت هسته‌های تروریستی ضعف نشانه شکست دولت در عملکردش است.

صالح محمد العراقی، از نزدیکان مقتدی صدر، رهبر جریان صدر هم روز سه‌شنبه تاکید کرد که دولت عراق فوراً برای بازگشت آرامش اوضاع به شهر الناصریه اقدام کند.

او نخستین گام ضروری را برکناری فوری استاندار الناصریه و بازگرداندن اقتدار دولت و امنیت و ثبات به این شهر دانست.

العراقی همچنین بر ضرورت تلاش برای اجرای مقررات سختگیرانه و جدی در بیمارستان‌های دولتی در همه استان‌های عراق تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha