استقبال گسترده از پروژه علوم قرآنی انجمن خیریه «النجاة» کویت
کد خبر: 3985059
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲

استقبال گسترده از پروژه علوم قرآنی انجمن خیریه «النجاة» کویت

پروژه علوم، ترجمه و تفسیر قرآن کویت که از سوی انجمن خیریه «النجاة» این کشور در فضای مجازی راه‌اندازی شده، با استقبال گسترده علاقه‌مندان در سراسر جهان مواجه شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وبگاه روزنامه کویتی الانباء، عبدالله الدوسری، مدیر کمیته تبلیغ مجازی وابسته به انجمن خیریه «النجاة» کویت با اشاره به اهتمام این مرکز به بهره‌گیری از فضای مجازی در نشر و گسترش تبلیغات دینی گفت: تاکنون بیش از 70 میلیون نفر از سراسر جهان به مدت دو میلیارد دقیقه به محصولات نرم‌افزاری پروژه علوم و ترجمه‌های قرآن و تفسیر آن گوش داده‌اند.

وی افزود: حجم تبادل داده‌ها در طرح ترویج علوم و ترجمه‌های قرآن کریم این انجمن، تاکنون به بیش از 16 پتابایت رسیده که نشان‌دهنده نقش پویای این پروژه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای ترویج علوم و ترجمه‌های قرآن در جهان اسلام است.

عبدالله الدوسری با تأکید بر اینکه طرح ترویج علوم و ترجمه‌های قرآن از استقبال چشمگیر جهانی برخوردار است، گفت: این طرح برنده جایزه اجلاس جهانی انفورماتیک شد که مورد حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد(یونسکو) است و آن را به عنوان برترین پروژه در حوزه محتوای الکترونیک و توانمندسازی در راستای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل در سال 2017 معرفی کرده است.

این طرح همچنین در کنفرانس نوآوری و خلاقیت فنی در امور خیریه که دومین نشست آن در سال 2016  در بحرین برگزار شد، مدال خلاقیت را از آن خود کرد.

طرح ترویج علوم و ترجمه‌های قرآن در ششمین دوره جایزه الکترونیکی کویت در زمینه محتوای الکترونیکی و توانمندسازی در سال 2015 ـ 2016 میلادی نیز موفق به کسب مقام نخست شد.

الدوسری از برنامه‌نویسان حرفه‌ای که مایل به راه‌اندازی رادیوهای خصوصی قرآن و ترجمه‌های آن هستند، دعوت کرد تا برای تبادل تجربیات و بهره‌مندی از آخرین دستاوردهای کمیته و پروژه‌های دیجیتالی آن از مقر کمیته بازدید کنند.

انتهای پیام
captcha