مسلمانان با تمسک به قرآن از زیر یوغ قدرت‌های استکباری خارج شوند
کد خبر: 3984497
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان:

مسلمانان با تمسک به قرآن از زیر یوغ قدرت‌های استکباری خارج شوند

سیدهاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تأکید کرد: مسلمانان با تبعیت از قرآن کریم ضعف و تفرقه را کنار گذاشته و از زیر یوغ ‌های استکباری که جز نابودی آنها را نمی‌خواهند، خارج شوند.

به گزارش ایکنا از لبنان، شیخ سیدهاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در مراسم اختتامیه مسابقه بین‌المللی قرآن کریم «اولی القبلتین» از دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقه و استقبال گسترده قاریان از اقصی نقاط جهان قدردانی کرد.

او برگزاری این مسابقات قرآنی برای نخستین‌بار در لبنان را آغازگر تلاش‌ها برای تشویق به فرهنگ وابستگی به قرآن کریم و اهتمام به تلاوت، تجوید، حفظ، تفسیر و معرفت قرآن دانست و گفت که این مهم از اهداف جمعیت قرآنی توجیه و ارشاد لبنان و همه مبلغان دینی در مسیر سربلندی دین اسلام است.


بیشتر بخوانید:


شیخ صفی‌الدین عنوان مسابقه «اولی القبلتین» را نیز بر توجه قلوب و جان‌ها به سمت معراج پیامبر بزرگ اسلام(ص) تأثیرگذار خواند و گفت: ان‌شاءالله در سال‌های آتی همگی با هم گرد قدس شریف و مسجدالاقصی طواف خواهیم کرد.

شیخ صفی‌الدین ابراز امیدواری کرد که با تمام شدن همه‌گیری کرونا سال آینده مسابقه اولی‌القبلتین به شکل حضوری و با مشارکت قاریان قرآن برگزار شود.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله، قرآن کریم را نیاز فردی و اجتماعی هر مسلمانی خواند و گفت: قرآن کریم ما را به کار صالح و انتقال از تمام مشکلات و مصائب به هر چیز بهتر دعوت می‌کند.

وی تأکید کرد: اگر مسلمانان از قرآن تبعیت می‌کردند و قرآن را به خوبی می‌شناختند دچار ضعف و تفرقه نبودند و امروز به لقمه آماده یا بازیچه دست قدرت‌های استکبار در این جهان و قدرت‌های استبدادی تبدیل نمی‌شدند.

شیخ صفی‌الدین افزود: آمریکا قدرتی استبدادی است که غده سرطانی اسرائیل را به جان منطقه انداخت و بر ملت‌های منطقه حکومت می‌کند. آمریکا با ظلم و طغیانگری می‌خواهد در همه امور هر کشوری روی کره خاکی دخالت کند؛ در حالی که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «ولا تركنوا إلى الذين ظلموا فتمسكم النار»؛ بنابراین ظلم فقط تحکم سیاسی نیست، بلکه تحکم فرهنگی، اجتماعی، مالی، اقتصادی، علمی و غیره است.

این مقام حزب‌الله با تأکید بر اینکه کشورهای اسلامی اگر از قرآن پیروی می‌کردند، یک امت واحده بودند، گفت: چنانچه ما به قرآن عمل می‌کردیم، درگیری‌ها و شکست‌ها را رها کرده بودیم، قوی‌تر بودیم دوست و دشمن را از هم تشخیص می‌دادیم. خداوند می‌فرماید «فقاتلوا أئمة الكفر»، امروز آمریکا و اسرائیل پیشوایان کفر و استبداد هستند.

او نبرد اخیر سیف‌القدس گروه‌های مقاومت با رژیم صهیونیستی برای دفاع از مسجدالاقصی را نبرد حق علیه باطل و دفاع از دین و قرآن و ارزش‌ها و انسانیت و فلسطینیان و مسلمانان و مسیحیان و همه مردم شریف دنیا خواند.

شیخ صفی‌الدین گفت: حامیان امروز سیف‌القدس کسانی هستند که ان‌شاء‌الله در آینده با مردمی خواهند بود که در یک دستشان قرآن و در دست دیگر شمشیر آزادی این سرزمین از چنگ همه استبدادگران است. آنها به اذن پروردگار متعال به سمت مسجدالاقصی می‌شتابند و وعده الهی که منتظرش بودیم، محقق خواهد شد. این مهم، باید از نتایج عمل به قرآن کریم باشد.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله گفت: امروز آمریکا علیه ملت‌های منطقه دست به ظلم، قتل و خونریزی و طغیانگری می‌زند، در حالی که دم از کمک به آنها می‌زند. آمریکایی‌ها به افغانستان آمدند تا آنجا را ویران و فتنه به پا کنند،  این نتیجه اشغال افغانستان بود. به عراق آمدند تا در آنجا هم فتنه مذهبی ایجاد کنند که از فرهنگ اصیل عراقی‌ها به دور بود. امروز برای نابودی یمن و ملت، میراث و تاریخ این کشور  به آنجا سلاح، هواپیما و موشک می‌فرستند. به سوریه آمدند تا آنجا را به دست تروریست‌های گمراه تخریب کنند و به اسرائیل هم قدرت دادند تا فلسطینیان را از حقوق تاریخی و طبیعی خود محروم کنند.

او تأکید کرد: ما قبلاً هم گفته‌ایم امروز مشکل مالی، اقتصادی و معیشتی لبنان مشکل فساد و نظام است اما نباید فراموش کنیم که مشکل امروز مشکل دخالت همیشگی آمریکاست؛ ایادی آمریکا همیشه در لبنان بوده‌اند و متحدان آمریکا در لبنان متأسفانه در حال لاف زدن هستند.

او با تأکید بر اینکه آمریکا لبنان را در تجاوز سال 2006 رژیم صهیونیستی نابود کرد، گفت: این آمریکا بود که دعوت به ادامه جنگ می‌کرد و تلاش داشت با این نبرد به خاورمیانه جدید دست یابد، اما آمریکا و اسرائیل هر دو در این نبرد شکست خوردند.

شیخ صفی‌الدین تأکید کرد: کسی هم که امروز لبنان را تخریب کرده آمریکاست که این کشور را محاصره، تهدید، مجازات و در همه امور ما دخالت می‌کند و تمام مصائب ما مستقیم و غیرمستقیم ساخته دست آمریکاست هر کسی غیر از این می‌گوید، اشتباه می‌کند.

این مقام حزب‌الله تأکید کرد: استبداد آمریکایی که به دنبال تخریب منطقه ماست، امروز لبنان، فلسطین و هر مکانی را که در آنجا ذره‌ای از شرافت و مقاومت وجود دارد، هدف گرفته؛ اما ما گزینه خود را برای ابد برگزیده‌ایم. آمریکا و اسرائیل را در 2006 شکست دادیم، فلسطینی‌ها آمریکا و اسرائیل را در سیف‌القدس شکست دادند و امروز امت اسلامی به لطف قرآن کریم و اسلام ناب محمدی و به لطف مقاومت راه خود را یافته و آینده درخشانی در انتظار آن است.

انتهای پیام
captcha