برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن لبنان امروز معرفی می‌شوند
کد خبر: 3984373
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن لبنان امروز معرفی می‌شوند

جمعیت توجیه و ارشاد لبنان در ضمن تشریح مراحل برگزاری مسابقه بین‌المللی قرآن اولی القبلتین اعلام کرد که برگزیدگان این رقابت‌ها امروز معرفی و تجلیل می‌شوند.

به گزارش ایکنا، جمعیت قرآنی توجیه و ارشاد لبنان که تحت حمایت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اداره می‌شود، مسابقه بین‌المللی قرائت قرآن «اولی القبلتین» را به صورت مجازی برگزار کرده است.

این مسابقه از شنبه، ۱۹ تیر آغاز شده است و مراسم اختتامیه آن امروز جمعه، ۲۵ تیر با معرفی برگزیدگان و رتبه‌های برتر این مسابقه برگزار خواهد شد.

مسئولین برگزار کننده مسابقه بین المللی قرآن کریم لبنان با صدور بیانیه‌ای شیوه برگزاری این مسابقه و نتایج آن را تشریح کردند که متن این بیانیه در ادامه آمده است:

پرتو برکات رحمت الهی از مسجد الاقصی به کشورهای نور و نزدیک تابید تا 322 قاری قرآن کریم از 40 کشور در اقصا نقاط جهان در مسابقه بین‌المللی تلاوت و تجوید قرآن کریم در لبنان در سال 2021 با عنوان مسابقه اولی القبلتین شرکت کنند، مسابقه‌ای که به دعوت جمعیت توجیه و ارشاد لبنان و  با همکاری جمعیت معارف اسلامی و فرهنگی این کشور برگزار شده است.

این قاریان قرآن با تلاوت‌ها و  ابداعات خود درخشیدند و سالن تئائر رسالات بیروت را با صوت رسای خود برای یاری مسجدالاقصی پر کردند؛ علاوه بر فضای معنوی که روح هر بیننده و شنونده‌ای را صیقل می‌داد، فضای رقابت میان قاریان هم موجب شده بود آنها بهترین ابداعات خود در تلاوت قرآن را ارائه دهند، چیزی که به وضوح گواه عشق و علاقه آنها به تلاوت قرآن و سپری کردن گل جوانی خود در خدمت به کتاب خدا و اتحاد جوانان مسلمان زیر پرچم قرآن از هر زبان و قومیت و کشوری است.

روز چهارشنبه گذشته، مرحله نیمه نهایی مسابقه اولی القبلتین در سالن رسالات مرکز فرهنگی شهرداری الغبیری بیروت با مشارکت قاریان برنده از 10 کشور برگزار شد.

قاریان این مرحله از کشورهای لبنان، کویت، ایران، مصر، پاکستان، عراق، آلمان، اندونزی، افغانستان و یمن بودند.

مرحله مقدماتی این مسابقه نیر روزهای شنبه و یکشنبه دهم و یازدهم جولای 2021 با استماع و داوری قرائات 50 قاری برگزار شد.

322 قاری از 40 کشور دنیا در مرحله مقدماتی این مسابقات که از سوم جولای آغاز شده بود، شرکت کردند که از میان آنها 10 نفر از قاریان برجسته جوان جهان اسلام برای مرحله نهایی برگزیده شدند.

اسامی این قاریان برگزیده و نمره آنها از 100 در ادامه آمده است:

  • اسامه عبدالله الکربلائی- 90
  • بلال عبد الله علي الأغبري - 88.73
  •  مجيد عنان پور - 86.75
  • محمد علي عماد قاسم - 86.5
  • ياسين عصفور  از مصر- 84.5
  • عبد الله بن محمد أنور - 84.25
  • عبد الحسن سويدان – 84
  • أحمد تميم كاظمي – 83
  • زيد سليمان محمد - 81.75
  • أبو صالح بنيامين - 81.75

مراسم اختتامیه مسابقه بین‌المللی اولی القبلتین ساعت 17 امروز جمعه به وقت قدس شریف در سالن رسالات تحت نظارت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله برگزار می شود و جوایز مسابقه هم به مبلغ 30 لیره طلا میان حائزان رتبه یک تا 10 این مسابقه توزیع خواهد شد.

برندگان این مسابقه به طور شایسته‌ای امتیازات و نمرات کاملی را که شایسته آنها بود کسب کردند، زیرا کمیته‌های داوری در مراحل اول و دوم از افراد شایسته در علوم قرآنی هستند و تجربیات گسترده‌ای در مسابقات بین‌المللی و بین‌المللی قرآنی دارند.

در مرحله دوم مسابقه اولی القبلتین داوران بین‌المللی حضور داشتند که اسامی آنها در رشته‌های مختلف در ادامه آمده است:

داوران رشته تجوید:

  • رافع العامري - العراق
  • الحاج حسين حمدان - لبنان
  • عبد الرحمن أحمد السيد - فلسطين

داوران رشته وقف و ابتداء:

  • شيخ محمود عكاوي - لبنان
  • - سید مهدي سيف - ايران

داوران رشته مقامات:

- أحمد نعينع - مصر

-مهدي دغاغلة - إيران

- شیخ خالد يموت - لبنان

داوران رشته صوت:

- رضوان درويش – سوريه

- شیخ عبد الكبير حيدري - أفغانستان

- شيخ طلال المسمار - لبنان

عادل خلیل هم ریاست کمیته داوری و عباس عساف، معاونت آن را در این مسابقات برعهده داشت.

حاج احمد عساف مسئول فعالیت‌های مرکزی قرآن کریم در جمعیت توجیه و ارشاد لبنان و شیخ ناجی حماده، مسئول فعالیت‌های فرهنگی جمعیت معارف اسلامی فرهنگی لبنان هم مدیریت این مسابقه را برعهده داشتند.

داوران مرحله نخست مسابقه هم در رشته تجوید، حاج سین حمدان، سید محمد السید، در رشته وقف و ابتداء، حمزه منعم و خضر جابر، در رشته صوت و مقامات شیخ محمد علی امهز و حاج جمال رضا بودند.

شبکه ماهواره‌ای الصراط مسابقه اولی القبلتین را در این مدت پوشش داده است و امروز نیز مراسم اختتامیه مسابقه را از ساعت 18:30 به وقت قدس شریف و بیروت پخش خواهد کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha