مفتی ممتاز لبنان قوای سیاسی این کشور را به وحدت برای نجات کشور فراخواند
کد خبر: 3984971
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷

مفتی ممتاز لبنان قوای سیاسی این کشور را به وحدت برای نجات کشور فراخواند

شیخ احمد قبلان، مفتی جعفری ممتاز لبنان در بیانیه‌ای به مناسبت آغاز موسم حج، نیرو‌های مختلف سیاسی در لبنان را به کنار گذاشتن اختلافات و آتش‌بس سیاسی فراخواند تا با تشکیل یک دولت فراگیر، این کشور را که در آستانه بحران است، نجات دهند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، شیخ احمد قبلان، مفتی جعفری ممتاز لبنان در بیانیه‌ای تصریح کرد: با آغاز موسم حج حجاج بیت‌الله‌الحرام اقدام به انجام مناسکی می‌کنند که انسان را از روابط پرمضیقه زمینی به رابطه‌ای با آسمان سوق می‌دهد؛ امری که مملو از رحمت و محبت و همچنین مهربانی و امان است؛ و این منزل بزرگ‌ترین منزلی است که سالکان الهی از آن می‌گذرند و باشد که شمه‌ای از رحمت آسمانی نیز به سرزمین و ملت ما برسد. چرا که مردم ما اکنون در بدترین شرایط معیشتی، مالی و سیاسی  قرار دارند و لبنان هم‌اکنون به میدان نزاع بین‌المللی تبدیل شده است؛ به حدی که سفیر آمریکا در این کشور اصرار دارد که کارزار انتخاباتی از زمینه غذایی آغاز شود. صحنه‌ای که دلار آمریکا آن را در هم کوبیده و این کشور را به آستانه گرسنگی و نابودی کشیده است. در همین حال آمریکا اصرار دارد که هرگونه امداد بین‌المللی یا اقلیمی جز از طریق طرح تسلیم سیاسی صورت نگیرد. این همان چیزی است که باید تمام قوای سیاسی کشور را به سوی اتخاذ یک سیاست قوی و حرکت از یک مبدأ واحد هدایت کند؛ چراکه فاجعه در پیش یکی است و آتش و سقوطی که در انتظار کشور است نیز یکی است و ازاین‌رو لاجرم طرح نجات نیز باید امری واحد و فراگیر باشد.

 وی در پایان تصریح کرد که راه‌حل امروز، آتش‌بس سیاسی از جانب تمام قوای سیاسی در کشور است؛ چرا که جز ماندگاری این کشور امر مقدسی باقی نمانده است و اگر این کشور از دست برود، مقدسات ما نیز از دست خواهد رفت و ملتی آواره در کشوری خواهیم شد که مردمش آن را ویران کردند. در حال حاضر باید یخ موجود میان قوای سیاسی شکسته شود؛ چرا که کشور جز از راه همراهی قوای سیاسی و از میان بردن وضعیت ناپایدار کنونی، استوار نخواهد بود. در حال حاضر باید برای مرحله جدید همراه شویم چرا که وضع سیاسی به حدی رسیده است که ضرورت توافق بر همه‌چیز پیش از موافقت با هر چیزی را بر ما واجب ساخته است. برماست که دولتی را در این کشور حکم‌فرما سازیم که قلب‌ها را از کینه‌ها شسته است و با روی کار آمدن آن امید خاموش کردن آتشی می‌رود که به جان این کشور مظلوم افتاده است.

انتهای پیام
captcha