سلطه آمریکا بر لبنان باید پایان یابد
کد خبر: 4003507
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
مفتی جعفری ممتاز لبنان:

سلطه آمریکا بر لبنان باید پایان یابد

شیخ احمد قبلان با غیرقابل‌قبول خواندن وانهادن کشور در این شرایط فاجعه‌بار، خواهان پایان یافتن سلطه آمریکا بر لبنان به عنوان مقدمه‌ای برای پایان به این فاجعه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، مفتی جعفری ممتاز شیخ احمد قبلان پس از دیدار با هیئت‌های مردمی تصریح کرد که وانهادن کشور با این روش فاجعه‌بار فلج و فروپاشی کامل هرگز قابل‌قبول نیست و با قطع برق امروز و بازایستان نیروگاه‌های زهرانی و دیرعمار، کشور به مرحله غرق در مشکلات رسیده است و فقرا به سود مال‌داران و پیروان پلیدی قربانی می‌شوند و هم‌زمان ورشکستی لبنان به شکلی اعلام می‌شود که واشنگتن، ریاض، سلامه و اصحاب صورت‌حساب‌های خارجی را راضی کند.

وی افزود آنچه امروز لازم داریم، یک شورش ملی علیه واشنگتن و پذیرش پیشنهاد ایرانی-چینی-روسی است و هرکس بین تاریکی، فقر و غرق شدن را بر پیشنهاد ایران، چین یا روسیه ترجیح دهد، به این ملت مظلوم خیانت کرده است. وی خاطرنشان کرد قیمومیت واشنگتن بر کشور باید برداشته شود، زیرا سرپرستی بیشتر آمریکایی‌ها به معنای فقیر کردن لبنان، گرسنگی کشیدن مردم آن، فروبستگی بیشتر کار دولت و پایان دادن به موجودیت آن است. شیخ قبلان تأکید کرد که ما دیگر میزان بیشتری از جنگ قیمت‌ها، امواج فقر و ارتباط جنون‌آمیز با واشنگتن را تحمل نمی‌کنیم، درحالی‌که نفس ما در برابر جهانیان به شماره افتاده است.

انتهای پیام
captcha