رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن دستور بر لغو مرخصی استحقاقی تمامی کارکنان بهداشت و درمان استان تا اطلاع ثانوی، بر آماده باش مجموعه دانشگاه برای عبور از موج پنجم کروناویروس تأکید کرد. 
به گزارش ایکنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 28 تیرماه در سیصد و شصت و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با توجه به روند افزایشی موارد ابتلا و بستری ناشی از کروناویروس گفت: برای مقابله با موج پنجم کروناویروس، تا اطلاع ثانوی مرخصی تمامی نیروهای بهداشت و درمان استان فارس شامل پزشکان، پرستاران و کارکنان لغو شده و نیروها برای رفع کمبودهای احتمالی در آماده باش کامل قرار دارند.
وی با صدور دستور لغو مرخصی استحقاقی تمامی کارکنان بهداشت و درمان استان، ادامه داد: مسئولان و مدیران ارشد ستاد دانشگاه، بیمارستانها، مراکز بهداشتی، شبکههای بهداشت و درمان در سطح استان میتوانند از ظرفیت نیروهای انسانی سایر واحدها برای رفع کمبودهای احتمالی استفاده کنند تا بتوانیم از این بحران سنگین نیز عبور کنیم.
لطفی با قدردانی از مجموعه بزرگ دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پاس تلاش برای مقابله با کروناویروس، از همکاری مضاعف تیمهای بهداشتی درمانی برای برون رفت از این بحران تأکید کرد.
وی از مسوولان، کارشناسان و فعالان حوزههای اجتماعی، فرهنگی و رسانهها و مجموعه بزرگ دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز خواست تا با توجه به مشاهده سهلانگاریها و بیتوجهیهای عمومی نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی، در ترویج فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در اقشار مختلف جامعه مشارکت جدی داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بررسی آمار نمونههای انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمترسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.
لطفی همچنین ظرفیت تختهای ویژه و عادی بیمارستانهای استان، فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس و اقدامات کارگروههای مختلف ستاد دانشگاهی را مورد ارزیابی قرار داد.
انتهای پیام