تمدید مسابقه کاریکاتور الازهر در مقابله با اسلام‌ستیزی
کد خبر: 3985226
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹

تمدید مسابقه کاریکاتور الازهر در مقابله با اسلام‌ستیزی

فرصت شرکت در مسابقه جهانی هنر کاریکاتور الازهر با موضوع مقابله با اسلام‌ستیزی و ترسیم ارزش‌های اسلامی تمدید شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الاهرام، این مسابقه با تأکید بر این مسئله که دین اسلام دعوت‌کننده به صلح، تسامح، برادری انسانی و پذیرش دیگران است و مخالف خشونت، افراط‌گرایی و تروریسم بوده، برگزار شده است و تا 15 آگوست 2021 (24 مردادماه سال جاری) تمدید شد.

بهره‌مندی از هنر برای تصحیح تصویر اشتباهی که برخی از اسلام ترسیم کرده‌اند، پرورش نسلی از کشورهای جهان با تنوع فرهنگ و ایدئولوژی برای دفاع از اندیشه میانه رو و ارزش‌های انسانی و مشارکت‌دادن طلاب غیر مصری الازهر به ویژه مبتکران در هنر کاریکاتور در این رقابت از اهداف این رویداد ذکر شده است.

تاکنون حدود 400 کاریکاتور از کشورهای مختلف و از کاریکاتوریست‌های برجسته جهان برای شرکت در مسابقه دریافت شده است و این مسابقه با تبلیغ رسالت جهانی الازهر در نشر همزیستی و صلح و مقابله با میانه‌روی بر این مسئله تأکید دارد که اسلام مخالف فعالیت هنری نیست؛ بلکه آن را در راستای کمال بشر سوق داده و دین و هنر دو عنصر جدانشدنی برای نشر فرهنگ انسانی در طول زمان بوده‌اند.

این مسابقه دو بخش دارد؛ بخش نخست «کاریکاتور» با محوریت ارزش‌ها و اصول سند برادری انسانی الازهر(سند امضاشده الازهر و واتیکان در ابوظبی) است و ایمان به خدا و عبادت الهی، خطر افراط‌گرایی دینی و ملی، اهمیت برانگیختن حس دینی میانه‌رو، حمایت از مراکز عبادی و تروریسم نفرت‌انگیر محصول دین نیست، موضوعات این بخش از مسابقه اعلام شده است.

بخش دوم این رقابت نیز ترسیم پرتره غیر کاریکاتوری از احمد الطیب، شیخ الازهر و «پاپ فرانسیس»، پاپ واتیکان و رهبر کاتولیک‌های جهان است و علاقمندان برای شرکت در این رقابت می‌توانند آثار خود را به پست الکترونیکی «cartoon@azharonline.edu.eg» ارسال کنند یا با شماره‌های 01110611058، 01090077698 و 01122197970 تماس بگیرند.

برترین‌های این مسابقه در نخستین همایش بین‌المللی کاریکاتور الازهر جوایزی دریافت خواهند کرد و به نفر اول 1500 دلار، دوم 1000 دلار و سوم 750 دلار اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha