مرحوم گلستانی مطالعاتی عمیق درباره اخلاق و ادبیات داشت
کد خبر: 3985731
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
پیام تسلیت وزیر ارشاد و معاون فرهنگی؛

مرحوم گلستانی مطالعاتی عمیق درباره اخلاق و ادبیات داشت

سیدعباس صالحی و محسن جوادی در پیام‌های جداگانه درگذشت مجتبی گلستانی نویسنده و منتقد ادبی را تسلیت گفتند.

مجتبی گلستانی مطالعاتی عمیق درباره اخلاق و ادبیات داشتبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام تسلیت سیدعباس صالحی آمده است: خبر درگذشت نویسنده جوان و منتقد ادبی، مرحوم مجتبی گلستانی موجب تأثر شد. با تسلیت فقدان این مترجم و نویسنده فرهیخته به خانواده و دوستان آن مرحوم، از خداوند منان برای روح آن عزیز سفرکرده آرامش و آمرزش و برای بازماندگان محترم صبر و بردباری آرزومندم.
 
محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد نیز در پیامی برای درگذشت زنده یاد مجتبی گلستانی نوشت: خبر درگذشت مرحوم مجتبی گلستانی غمی سترگ را بر دل ما نشاند. او را برای بار اول در جلسه مصاحبه دکتری گروه فلسفه اخلاق دانشگاه قم دیدم. با تأنی و اندیشه سخن می‌گفت و پیدا بود که مطالعاتی عمیق و فراگیر در حوزه اخلاق و ادبیات دارد. گاهی توفیق گفت‌وگو با او را داشتم و در پس تلاشی ستودنی که برای کسب دانش داشت، اراده‌ای تزلزل‌ناپذیر کاملاً مشهود بود.
 
اگرچه حرکت برای او سخت بود؛ اما مسیر تهران تا قم را برای درس خواندن با شادی و نشاط طی می‌کرد و هیچ از بقیه کم نمی‌گذاشت. رنج زندگی را هرگز در جسم و جان او نمی‌دیدم و یا از زبان او نمی‌شنیدم.    
 
اهل ادبیات بود و داستان زیاد می‌خواند و گاهی هم به نوشتن یا  نقد داستان می‌پرداخت. با قلمی روان و زیبا آثار دیگران را به فارسی بر می‌گرداند. او از میان ما رفت و کسی چه می‌دانست که زندگی خود او بسان یک داستان کوتاه به زودی موضوعی برای روایت دوستانش می‌شود. از خداوند متعال برای او رحمت و مغفرت و برای بازماندگان وی صبر و اجر طلب می‌کنم.
انتهای پیام
captcha