«جواد فروغی» مدافع سلامتی که مدال جهانی المپیک را دریافت کرد + فیلم
کد خبر: 3986033
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

«جواد فروغی» مدافع سلامتی که مدال جهانی المپیک را دریافت کرد + فیلم

مدال طلای ورزشکار کشورمان در روز دوم المپیک از سوی پاسداری که پرستار است برگ زرین دیگری در کتاب افتخارات کشورمان شد، در زندگی فروغی، انس با قرآن و شرکت در مسابقات و محافل قرآنی نیز مشاهده می‌شود.

جواد فروغی؛ پاسدارِ پرستاری که تلاش کرد و «طلا»ش کردبه گزارش ایکنا، جواد فروغی که سال‌ها به عنوان پرستار و کادر درمان مشغول به کار بود، به صورت اتفاقی تیراندازی را آغاز کرد و حال مدال طلای المپیک را در رشته تفنگ بادی دریافت کرد و رکورد جدیدی را در این رشته رقم زد.

وی مدال‌های زیادی را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده و قطعا مدال طلای المپیک مهمترین آن به شمار می‌رود. این تیرانداز ایلامی اهل دهلران، در کنار رشادت‌هایی که به عنوان پرستار برای کمک به هموطنان در بحران کرونا داشته، امروز هم افتخارآفرینی کرد تا باز هم نام ایران و ایرانی را بر زبان‌ها جاری کند.

گزارش تصویری | قهرمانی المپیک «جواد فروغی» زیر سایه قرآن

فروغی در ادامه کار در جام جهانی هند و کرواسی مدال طلای تپانچه بادی را کسب کرد و با قرار گرفتن در جایگاه نخست در رده‌بندی جهانی تاریخ‌ساز شد. احترام نظامی او در زمان برافراشته شدن پرچم مقدس کشورمان علاوه بر بالا بردن غرور ملی، نشان داد که یک پاسدار در هر جبهه‌ای برای اعتلای نام کشورش تلاش می‌کند.

جواد فروغی در برنامه «ماه ماه» شبکه سلامت به تاریخ 12 اردیبهشت 1400 با بیان اینکه من در سوریه به عنوان پرستار حضور پیدا کردم و کار بزرگ را مدافعان حرم و رزمندگانی که در خط مقدم بودند، انجام دادند، تصریح کرد: ما بر حسب وظیفه سعی کردیم این راه را برویم. هر یک از مدافعان حرم بر حسب تخصص به سوریه اعزام می‌شوند و من هم بنابر تخصصم، در حوزه پرستار رزمی اعزام شدم و اتفاقات و عملیاتی که قرار بود در آنجا انجام شود باید بر حسب وظیفه حمایت‌های بهداری و تخصصی را انجام می‌دادم. ابتدا که وارد سوریه شدیم از همان فرودگاه با صدای انفجار و تیراندازی مواجه بودیم. احساس می‌کردیم که در بیداری به سر نمی‌بریم، ولی با گذشت زمان این اضطراب‌ها و ترس‌ها برایمان عادی شد. ولی در کنار این ترسی که با ما همراه بود، نگاه نگران زنان و کودکانی که هیچ دفاعی نداشتند، ما را برای انجام ماموریت مان مصمم‌تر می‌کرد.

وی تصریح کرد: اکثر شهر‌ها و روستا‌های سوریه در محاصره نیرو‌های تکفیری بود. به خاطر دارم در یکی از این روستا‌ها به نام جورین بیمارستان صحرایی داشتیم و چون با کمبود نیرو مواجه بودیم، خودمان با کمک چند تن از کادر درمان برای محافظت از بهداری، هر شب پست‌های نگهبانی ۳ الی ۴ ساعته می‌دادیم.

فروغی درباره تلخ‌ترین خاطره‌اش از دوران جنگ در سوریه تصریح کرد: غم‌انگیزترین خاطره‌ام مربوط به زمانی است که رضا کارگر سال ۹۲ در سوریه توسط حمله نیرو‌های تکفیری به شهادت رسید. ایشان پس از درگیری در منطقه ابتدا از ناحیه ریه دچار آسیب می‌شود و متاسفانه در اتاق عمل بر اثر شدت خونریزی داخلی به دلیل از بین رفتن کبد و شکستن استخوان‌های سینه به شهادت می‌رسد.

فیلم حضور جواد فروغی در برنامه مصباح شبکه قرآن سیما به مناسبت روز پرستار در ذیل قابل مشاهده است.

انتهای پیام
captcha