ولایت فقیه در تنگنا‌های تاریخی گره‌گشا بوده است
کد خبر: 3987027
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
در مراسم رونمایی کتاب «فولاذ» عنوان شد؛

ولایت فقیه در تنگنا‌های تاریخی گره‌گشا بوده است

کتاب «فولاذ» در تجلیل از مجاهدت‌های خالصانه شهید علی‌اصغر فولادگر به همت انجمن پیشکسوتان سپاس رونمایی شد.

زندگینامه مستند مهاجر الی‌الله رونمایی شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی انجمن پیشکسوتان سپاس، آیین رونمایی از کتاب «فولاذ» شرحی بر زندگینامه مستند مهاجر الی‌الله شهید حاج علی‌اصغر فولادگر همزمان با دهه ولایت و با حضور سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و ایثارگران، سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و خانواده شهید فولادگر برگزار شد. 
 
اوحدی در این مراسم به ابعاد گوناگون حادثه منا پرداخت و گفت: حادثه منا تا به امروز شفاف‌سازی نشده و دولت عربستان یک کمیته حقیقت‌یاب تشکیل نداده است. در صورتی که همه کشور‌ها اذعان دارند دقیق‌ترین و بیشترین دوربین‌های امنیتی _اطلاعاتی در مسیر رمی جمرات قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه با توجه به شواهد و قرائن، این فاجعه هدفمند بود، افزود: تنها کشوری که توانست پیکر پاک شهدای منا را برگرداند، فقط و فقط جمهوری اسلامی ایران و آن هم مرهون تدبیر حکیمانه و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی بود. 
 
اوحدی ادامه داد: توطئه بزرگتری برای ما در نظر گرفته بودند، به گونه‌ای که با توجه به شناسایی ۱۱۸ پیکر مطهر شهدا دولت وهابی عربستان قصد تحویل پیکر‌ها را نداشت و حتی وزیر بهداشت عربستان به علت بداخلاقی سیاسی در جلسه اولیه دو کشور حضور پیدا نکرد و مجموعه حاضران در جلسه با تکبر تمام و رویکرد متحجرانه وهابیت برخورد کردند. اما به محض دریافت نهیب تاریخی رهبری در نوشهر که اگر کوچکترین بی‌احترامی به پیکر‌های شهدا ما بکنید ما پاسخ خواهیم داد و پاسخ ما سخت خواهد بود، طومار معادلات توطئه عربستانی‌ها در هم پیچید. به‌گونه‌ای که آن‌ها برای انتقال اجساد پاک شهدا امکانات را فراهم کردند. 
 
وی در پایان سخنانش با اشاره به نقش رهبری در تنگنا‌های سیاسی کشور تصریح کرد: اگر در دهه ولایت و آستانه عید غدیر قرار داریم باید به این نکته توجه شود؛ ولایت فقیه که امتداد خط ولایت است، همواره در اداره کشور تدبیر‌های حکیمانه رهبری معظم، در تنگنا‌های تاریخی گره‌گشا بوده است و این اهمیت وجود رهبری در کشور را می‌رساند.
 
در بخش دیگری از این مراسم محمدعلی قربانی نویسنده کتاب «فولاذ» به روند تألیف کتاب اشاره کرد و گفت: انگیزه نگارش این کتاب به غیر از بیان ابعاد شخصیتی و کاری شهید علی‌اصغر فولادگر، تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر عدم فراموشی فاجعه منا بوده‌است.
 
در آیین رونمایی کتاب، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، حمیدرضا فولادگر نماینده اسبق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و خانواده معظم شهید فولادگر لوح یادبود این مراسم را امضا کردند.
انتهای پیام
captcha