اعلام فراخوان جشنواره استانی «شعر غدیر» در البرز
کد خبر: 3987032
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

اعلام فراخوان جشنواره استانی «شعر غدیر» در البرز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: جشنواره استانی «شعر غدیر» با هدف ترویج و توسعه ادبیات دینی و تقویت حوزه شعر آیینی و به‌منظور نشر معارف علوی و واقعه مبارک غدیر در البرز برگزار می‌شود.

اعلام فراخوان جشنواره استانی «شعرغدیر» در البرز

ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: جشنواره استانی شعر غدیر با هدف ترویج و توسعه ادبیات دینی و تقویت حوزه شعر آیینی و به‌منظور نشر معارف علوی و واقعه مبارک غدیر در البرز برگزار می‌شود.

وی افزود: به همین منظور شاعران استان می‌توانند آثار خود را تا ۱۴ مردادماه جاری به دبیرخانه جشنواره به نشانی خیابان مطهری، نبش خیابان شاهد یک، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر شعر و ادب دبیرخانه جشنواره استانی شعر غدیر و یا به شماره 09357560224 ارسال کنند.

مقدم با اشاره به اینکه شناسایی و حمایت از شاعران آیینی و معرفی و تقدیر از نفرات برتر این حوزه، از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است، گفت: اداره‌کل ارشاد البرز با مشارکت انجمن ادبی خانه شعر امروز، مقدمات برگزاری این جشنواره را فراهم کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز تصریح کرد: شاعران استان می‌توانند در قالب‌های شعر کلاسیک و شعر نو و در موضوعات مرتبط با واقعه مبارک غدیر، از جمله غدیر عامل وحدت جهان اسلام، ولایت زمینه هدایت، مهدویت تجلی عشق به ولایت، فضایل اخلاقی، سبک زندگی و شیوه حکمرانی علوی، از روز پنجشنبه، هفتم مردادماه برای شرکت در این جشنواره اقدام کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه هر شاعر می‌تواند با ارسال حداقل یک اثر و حداکثر سه اثر، در این جشنواره شرکت کند، متذکر شد: آثار ارسالی نباید در سایر همایش‌ها و جشنواره‌ها، برگزیده شده باشد.

مقدم گفت: اختتامیه جشنواره استانی غدیر در شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود و به ۱۲ اثر برگزیده، جوایز ارزنده‌ای از جمله اهدای لوح تقدیر همراه با هدیه نقدی تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام
captcha