نخبگان شاهد و ایثارگر مایه افتخار و مباهات کشور هستند
کد خبر: 3987044
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز:

نخبگان شاهد و ایثارگر مایه افتخار و مباهات کشور هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز گفت: جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار و تجلیل از همیاران منتخب طرح شاهد یک حرکت فرهنگی برای تکریم و ارج نهادن به صاحبان دانش و علم‌آموزان و گامی بلند برای برنامه‌ریزی‌های زیربنایی در زمینه پرورش نخبگانی است که مایه مباهات کشورمان هستند.

نخبگان شاهد و ایثارگر مایه افتخار و مباهات کشور هستند

به گزارش ایکنا از البرز، پنجمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار و تجلیل از همیاران منتخب طرح شاهد، صبح امروز، ششم مردادماه با حضور سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و جمعی از مسئولان و خادمان شهدا در سالن شهدای دولت استانداری البرز همزمان با سراسر کشور از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.

سلیمان رستمیان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و تبریک ایام دهه ولایت و امامت با بیان اهداف و شاخص‌های این جشنواره، گفت: جشنواره ملی ایثار از سال ۹۵ به‌صورت سالانه برگزار می‌شود و امسال نیز به‌صورت ویدئوکنفرانس به‌صورت سراسری و همزمان در همه استان‌ها برگزار شد که دبیرخانه این جشنواره هر ساله از بین دانشجویان فعال و پرتلاش تعدادی را به‌عنوان منتخب به استان‌ها ابلاغ و در جشنواره جایزه ملی ایثار شرکت می‌دهد.

وی در ادامه حضور نخبگان علمی شاهد و ایثارگر در عرصه‌های علمی را مایه افتخار دانست و تصریح کرد: این جشنواره یک حرکت فرهنگی برای تکریم و ارج‌ نهادن به صاحبان دانش و علم‌آموزان و گامی بلند برای برنامه‌ریزی‌های زیربنایی در زمینه پرورش نخبگانی است که مایه مباهات کشورمان هستند.

رستمیان گفت: امسال نزدیک به 40 سال است که ستاد شاهد و سازمان‌های عضو ستاد شاهد در دانشگاه‌ها، وزارت علوم، بهداشت و درمان، آموزش‌ و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد بستری مناسب برای حمایت و پشتیبانی از نخبگان هستند تا این عزیزان در مسیر علوم قرار گرفته و در جایگاه مناسب از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی اظهار کرد: امروز یکی از مشکلاتی که در کشور مشاهده می‌کنیم وجود متخصصانی است که در جایگاه لازم و مناسب برای ارائه تخصص و دانش خود به جامعه و صنعت قرار ندارند، باید بتوانیم از توان فکری و تخصص و اندیشه متخصصان در جهت رشد و اعتلای علمی کشور نهایت بهره لازم را ببریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران این مراسم گفت: امید است برگزاری این جشنواره‌ها بستری اثربخش برای رشد و تعالی نخبگان علمی و همچنین حرکت و جهشی مثبت در تولید، پیشرفت و توسعه کشور باشد.

یادآور می‌شود، در این مراسم از خانم‌ها فتحی، میرزاخانی، معدنی و آقای چابک، منتخبین جایزه ملی ایثار در استان البرز تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام
captcha