«مسیح اسلام» داستان‌هایی از فضایل علی(ع) بر محور وحدت‌ است
کد خبر: 3987188
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
قهرمانی در گفت‌وگو با ایکنا:

«مسیح اسلام» داستان‌هایی از فضایل علی(ع) بر محور وحدت‌ است

نویسنده کتاب «مسیح اسلام» گفت: استفاده مناسب و متقن از منابع اهل سنت در بیان داستان‌های این کتاب، با رویکرد تقریبی و وحدت‌بخش حول محور امام علی (ع) بوده است.

«مسیح اسلام» داستان‌هایی از فضایل علی(ع) با محور وحدت‌بخشی استعلی قهرمانی، نویسنده کتاب «مسیح اسلام» در گفت‌وگو با ایکنا درباره شکل‌گیری این کتاب گفت: از حدود پانزده سال پیش این ایده در ذهنم بود که کتابی را درباره حضرت علی (ع) به صورت داستانک مینی مال بنویسم و قصدم این بود که مورد توجه و استفاده عموم مخاطبان قرار گیرد. البته اثر پژوهشی را نیز در دست تألیف دارم که حدود ۸۰ درصد آن آماده شده است.
 
وی افزود: امام علی (ع) صحابه‌ای بود که جان پیامبر (ص) بود و یار و یاور آن حضرت بود؛ بنابراین من با این هدف این کتاب را نوشتم که بگویم برخلاف آنچه وهابیت می‌گویند، حضرت علی (ع) به صراحت آیه مباهله و روایات اهل سنت (ع) ستاره‌ای پرنور بود که می‌تواند از طریق او مسیر را بیابد. چرا کسی که جان پیامبر و داماد پیامبر و شخصیت تراز اول بعد از رسول الله (ص) است، چرا باید در منابع سنی و شیعی این فرد، محور تفرقه باشد و چرا او را محور وحدت قرار ندهیم.
 
قهرمانی در ادامه به عنوان کتاب اشاره کرد و گفت: علت نامگذاری این مجموعه به دلیل روایت پیامبر است که فرمودند؛ اى على مثل تو در امت من مثل عیسى بن مریم است؛ بنابراین این لقب را پیامبر (ص) به امیر المؤمنین (ع) دادند و عنوان کتاب نیز براساس همین روایت انتخاب و نامگذاری شده است.
 
نویسنده کتاب «فاطمه علی است» تصریح کرد: استفاده مناسب و متقن از منابع اهل سنت با رویکرد تقریبی و وحدت‌بخش حول محور امام علی (ع) بوده است. هر چند بسیاری از منابع در دسترس نبود اما سعی کردم از منابعی که در کشور‌های سوریه، لبنان و عربستان هستند، در محور بحث بیاورم؛ بنابراین به روایاتی که درباره فضائل امیرالمؤمنین (ع) بود و قابلیت داستانی شدن داشت و همچنین مستند بود، در این کتاب آورده‌ام که در مجموع حدود ۱۹۰ داستان در ۲۰۰ صفحه تدوین شده است.
 
پنجشنبه********** «مسیح اسلام» داستان‌هایی از فضایل علی(ع) با محور وحدت‌بخشی است
 
وی افزود: ذائقه مخاطب امروزی این است که برای ارائه هر محتوایی از زبان و زیبایی‌های هنر استفاده شود. در این کتاب نیز سعی شده داستان‌ها به صورتی ساده و قابل فهم ارائه شود و همین مسئله باعث شده این کتاب دیده شود و مورد استقبال قرار گیرد و هر روز تقریباً یک چاپ از آن منتشر شده است.
 
قهرمانی در پایان تأکید کرد: همه این‌ها نشان می‌دهد جای چنین آثاری در میان کتاب‌ها خالی است و اگر اثری هنری و با زبان داستان باشد و منابع کهنی که لباس ادبیات امروز را به تن کرده باشد، مورد نیاز مخاطبان است؛ بنابراین بسیاری از اهل قلم که توان خوبی در نوشتن دارند، باید در این عرصه‌ها کار‌های بیشتری ارائه دهند و آن را از غربت خارج کنند.
 
یادآور می‌شود؛ کتاب «مسیح اسلام» نوشته علی قهرمانی با قیمت ۳۰ هزار تومان روانه بازار شده و در ایام عید غدیر با ۳۰ درصد تخفیف در سایت کتاب جمکران عرضه شده است. همچنین این کتاب محور مسابقه کتابخوانی غدیرانه انتشارات جمکران است.
انتهای پیام
captcha