۶ شهرستان البرز در وضعیت قرمز کرونایی
کد خبر: 3987806
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

۶ شهرستان البرز در وضعیت قرمز کرونایی

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی کرونای البرز گفت: شش شهرستان استان در وضعیت قرمز و شهرستان طالقان نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفته است.

۶ شهرستان البرز در وضعیت قرمز کرونایی

به گزارش ایکنا از البرز، ناصر مقدم، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی کرونای استان البرز، یکشنبه، 10 مردادماه در حاشیه برگزاری جلسه کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در استان البرز، اظهار کرد: وضعیت کرونا در این استان روزبه‌روز رو به وخامت است، بنابراین باید برای مقابله با روند افزایشی بیماری کووید ۱۹ در البرز تدبیر عاجلی صورت گیرد.

وی بیان کرد: طی هفته‌های اخیر شاهد شکل‌گیری موج جدیدی از کرونا در نقاط مختلف جهان از جمله در ایران هستیم و ورود نوع کرونا ویروس دلتا که روند ابتلای سریع‌تری را نسبت به انواع قبلی خود دارد، باعث شده تا روند ابتلای شهروندان به این ویروس شتاب بسیار بیشتری داشته باشد که بستری‌های صعودی ناشی از بیماری کرونا را در پی داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: به دلایل متعددی مانند گرمای هوا استفاده از ماسک کاهش یافته و تردد شهروندان در معابر و تجمعات روند صعودی داشته است.

وی ادامه داد: این عوامل در کنار دیگر موارد مؤثر دیگر عاملی برای افزایش میزان ابتلای مردم به ویروس کرونا و شکل‌گیری وضعیت نامطلوب این بیماری در استان البرز شده است.

مقدم با بیان اینکه کاهش رعایت دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی و افزایش ترددهای غیرضروری عامل شکل‌گیری روند افزایشی کرونا در البرز شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس شش شهرستان استان البرز، در وضعیت قرمز و شهرستان طالقان نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همین موضوع باعث ورود البرز به مرحله خطرناک بیماری کووید ۱۹ شده است، بر همین اساس باید هرچه زودتر برای رفع این معضل چاره‌اندیشی شود.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در استان البرز گفت: نباید از یاد ببریم که هر روز از وضعیت فعلی در زمینه افزایش صعودی ابتلا به ویروس کرونا می‌گذرد، بازگشتن اوضاع به وضعیت سابق دشوارتر از پیش می‌شود، بنابراین باید در این زمینه اقدامات مؤثری صورت گیرد تا بتوانیم اوضاع را مدیریت کنیم.

وی اظهار کرد: بر اساس پیمایش‌های صورت‌ گرفته توسط مراجع ملی، میزان اهتمام شهروندان البرزی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تردد و اجتماعات غیرضروری کاهش یافته است که البته دلایل مختلفی از جمله طولانی شدن بیماری کووید ۱۹ و همچنین عادی‌انگاری شرایط دارد.

افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در البرز

مقدم بیان کرد: همچنین روند مراجعه به مراکز و نیز تست‌های مثبت ابتلا و بستری‌های ناشی از کرونا افزایش صعودی و نگران‌کننده‌ای داشته است که در نهایت افزایش مرگ و میر ناشی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را در پی دارد.

وی تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که این مرگ و میرها منجر به از دست دادن سرمایه‌های مادی و معنوی استان البرز خواهد شد که برخی از آنها جبران‌ناپذیر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اظهار کرد: بدون شک اگر مردم پای کار نیایند و پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را رعایت نکنند روند صعودی کرونا متوقف نخواهد شد و بعضاً شاهد همه‌گیری بیشتر این ویروس خواهیم بود که تبعات بسیار منفی در استان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اصناف البرز همواره مشارکت مطلوبی در زمینه مقابله با کرونا داشتند، گفت: در این زمینه نباید از ظرفیت بالای اصحاب فرهنگ و هنر در فرهنگ‌سازی مقابله با کرونا غافل شد، این اقشار که به عنوان پیش‌قراول نقش‌آفرینی اجتماعی محسوب می‌شوند می‌تواند در روشنگری آحاد جامعه برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آگاه‌سازی کنند که به‌طور قطع این اقدام نقش مهمی در کاهش زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا خواهد داشت.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در استان البرز متذکر شد: باید دست در دست هم تمام ظرفیت‌ها را به‌کار گیریم و با حمایت همه‌جانبه از کادر فداکار بهداشت و درمان شر این ویروس منحوس را از سر استان و کشور بزداییم.

انتهای پیام
captcha